2009. szeptember. 09. 15:50 Utolsó frissítés: 2009. szeptember. 09. 15:41 Karrier

Új trend a munkaerő-toborzásban

Két éven belül az ajánlás alapú toborzás fog dominálni a munkaerőpiacon, különösen mivel a közösségi média előretörésével a felhasználók egyre jobban kihasználják az internetes lehetőségeket. Mivel a munkaadók is keresik azokat a lehetőségeket, amelyekkel a jelentkezőket közvetlenül el tudják érni, nehéz helyzetbe kerülhetnek a megújulásra képtelen állásportálok.

Az állásportálok hagyományosan egy felületet nyújtanak, ahol a toborzóknak lehetőségük van hirdetéseket megjelentetni üres pozícióikra, amelyre aztán jelentkezőket várnak. Sok helyen ugyanakkor még nincsenek átgondolt szolgáltatások és nem úgy reagálnak sok újításra, ahogy kellene. A technológiai fejlődés miatt az állásoldalak kénytelenek magukévá tenni az innovatív stratégiákat, hiszen elveszthetik a státuszukat, ha nem vezetnek be olyan integrált termékeket, mint az úgynevezett jelentkező követő rendszer (applicant tracking systems, ATS), a CV-elemzés és a jelentkezők közvetlen elérhetőségének lehetőségei - írja az Online Recruitment karrierportál.

Arról, hogy milyen toborzási lehetőségek vezethetnek jó eredményre, sok szakmai vita zajlik. Azok a munkakeresők, akik értenek a webhez, természetes és nyitott nyelven kommunikálnak, ami ugyanakkor közvetlen is, sokszor közvetlenebb, mint amit a toborzók megkívánnak tőlük. Az internet lehetőséget ad a szükséges beszélgetésekre és egyetlen egy cég vagy munkaerő-közvetítő sem tud ennek megálljt parancsolni. Ezért nincs más lehetőségük, minthogy ők is részt vegyenek ebben a párbeszédben.

Tartalmi partnerünk a HR Portál. A cikk teljes szövegét itt olvashatja.