Mi lesz a tréningpiaccal?
A gazdasági válság a tréningpiacon is érezteti hatását: a cégeknek várhatóan csak fele élheti túl a megrendelők drasztikus költségcsökkentési intézkedéseit.
Bedől a tréningpiac? Pozvai Zsolt, a Develor Zrt. vezérigazgatója elismerte: valóban zsugorodik a piac, a tréningcégek egy része az életben maradásért küzd és csak a legjobbak maradnak fenn, de azok tréningárait is lenyomta a válság. Van, ahol a már leszerződött megbízásokat is visszamondtak az ügyfelek, de a vezető olyan szervezetről is tud, amelyik két héttel ezelőtt kapta meg első megrendelését. Pozvai Zsolt 2010 ősze előtt semmilyen pozitív fordulattal nem számol. A szakember szerint az általános tréning már a múlté, helyére komplex szolgáltatások lépnek.
A magyar tréningpiac az elmúlt évtizedben mintegy 6 milliárdról 14 milliárdra nőtt. A Tréning Kerekasztal (TK) idei becslése szerint minden második magyar munkavállaló már részt vett egy vagy több alkalommal tréningen, és évi mintegy 40 ezer munkanapot fordítottak erre a vállalkozások. A hazai tréningpiac a rendszerváltás után indult be, a multinacionális vállalatok ugyanis magukkal hozták tréningkultúrájukat is. Az első hazai tréningcégek 1989 és 1992 között alakultak. A tőkeerősebb, nagyobb, részben külföldi tulajdonú cégek igénylik tréninget, a magyar vállalatoknál ez még nem jellemző, a kkv szektorban erre nincs kapacitás és most a válság is leszűkíti a piacot - mondta Pozvai Zsolt.
Tartalmi partnerünk a HR Portál. A cikk teljes szövegéért kattintson ide.