Folytatódik a kötélhúzás a MÁV és a VDSZSZ között
Nem született megállapodás a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV között pénteken Herczog László munkaügyi közvetítővel megtartott egyeztetésen a szakszervezet sztrájkköveteléséről és a munkabeszüntetés idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásról. Az egyeztetést április 7-én, hétfőn folytatják.
A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által bejelentett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.
A pénteki egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke megismételte, hogy a VDSZSZ országos választmányának március 26-i döntése alapján a sztrájk folytatódik, annak időpontját időben, a munkabeszüntetés előtti napon bejelentik.
Kavalecz Imre, a MÁV Zrt. sajtófőnöke a pénteki egyeztetés után közölte, hogy a vasúttársaságoknak nincs meg a gazdasági fedezete a 10 százalék többlet bérfejlesztésre a kiszervezett társaságoknál, az 1,1 százalékos további bérfejlesztésre az infláció emelkedésének kompenzálásaként.
A MÁV Zrt. a MÁV Cargo Zrt. eladásából majdan befolyó összeget csak a magyar vasút fejlesztésére, a szolgáltatás minőségének javítására, a hitelek törlesztésére fordítja - ismételte meg a sajtófőnök a MÁV korábban is hangoztatott áláspontját.
A mellékvonalakra irányuló követeléssel kapcsolatban Kavalecz Imre hangsúlyozta, hogy a 38-ból 12 mellékvonalon május 31-ig érvényes közszolgáltatási megrendelés van. A MÁV-nak egyelőre nincs tudomása olyan intézkedésről, amely veszélyeztetheti a személyforgalmat ezeken a mellékvonalakon.