Hat elrettentő apróság, amivel felbosszantod kollégáidat
E-mailek, amelyeket elfelejtünk elküldeni, hangposta-üzenetek, amelyeket soha nem kapunk meg, ártatlan hazugságok, melyeket szinte már észre sem veszünk: ezek „színesítik” a munkahelyi mindennapokat. Kérdés, hogy megszokod-e az apró kellemetlenségeket vagy felveszed a kesztyűt, és tudatosan kerülöd a félreérthető, másoknak bosszúságot okozó helyzeteket. Tippek.
„Bocs, elfelejtettem szólni, hogy kerestek a marketing osztályról” - közli egyik kollégád. Hogy emiatt lemaradtál egy találkozóról? Legjobb esetben sajnálja, és megróbálja jóvá tenni a dolgot, esetleg felhívja a marketing-osztályt, hogy elmondja, elfelejtette átadni az üzenetet (ez a kevésbé szokványos megoldás). Legtöbbször egy bocsánatkéréssel el van intézve a dolog. Mielőtt kínos mentegetőzésre kerülne sor, érdemes átgondolni, mi az, amivel kellemetlen perceket szerezhetsz kollégáidnak, és tudatosan törekedni arra, hogy ezt elkerüld.
Kölcsön veszel valamit, ami nem a tiéd?
Nincs idegesítőbb annál, amikor nyúlnál egy iratért, irodaszerért vagy a telefonodért, és az nincs sehol. Emlékszel rá, hogy tegnap az asztalra tetted a tűzőgéped, ám reggelre lába kélt? Esetleg fölfedezed valamelyik kollégád íróasztalán az elveszettnek vélt tolladat? Kérés nélkül ne vegyél el kollégáidtól semmit, mert jogosan lesznek dühösek rád, hogy meglovasítod tulajdonukat. Ne tegyél zsebre az irodai borítékokból, post-itből, mert kellemetlen lehet, ha idő előtt elfogy, neked pedig azonnal szükséged lenne rá.
Pletykálsz a kollégák magánéletéről?
Munkába való? Kis szoknya, nagy dilemma. © sxc.hu |
Indokolatlanul beteget jelentesz?
Amikor betelefonálsz az irodába, és hasogató fejfájásra hivatkozva beteget jelentesz, mert rossz a közérzeted, vagy úgy érzed, aznap inkább pihennél; gondolj arra, hogy munkádat, halaszthatatlan teendőidet, határidős munkáidat másnak kell elvégeznie helyetted. Ne szúrj ki kollégáiddal! Ha előre tudod, hogy másnap nem fogsz bemenni az irodába, vagy közbejöhet valami, ami miatt otthon kell maradnod, jelezd, hogy kollégáid, és főnököd ne másnap szembesüljenek hiányoddal.
Dudorászás, vihogás, telefonálás
Belemélyedtél a munkába, ám abból durván kirángat a kolléganők vihogása? Akaratlanul fültanúja lettél egy telefonbeszélgetésnek, amelyet jobb lett volna meg sem hallani? Ne zavard munkatársaidat dudorászással, énekelgetéssel, hangos beszélgetéssel (melyet a fejük fölött folytatsz), sem lábdobogással, folyamatos káromkodással, hangos elégedetlenkedéssel. Ezek mind zavaróak lehetnek, még akkor is, ha éppen nem mélyednek bele egy-egy projektbe (írásba, tervezésbe, szervezésbe).
Másokat okolsz a hibákért?
Ha valami nincs meg időre, elfelejtettél elküldeni egy fontos levelet, üzenetet, ne mást okolj feledékenységedért! Ne hivatkozz az irodában esetlegesen uralkodó káoszra, hangoskodó kollégáidra! Ismerd be, ha hibáztál, és ebből másnak hátránya származott, és küszöböld ki a csorbát! Kérdezd meg, hogyan tehetnéd jóvá a hibádat, pótold a mulasztást!
Túl otthonosan érzed magad az irodában?
Mackónadrág és papucs: kényelmes viselet otthonra, ám az irodába nem való! Akkor se húzz kényelmes szabadidőruhát, ha munkaköröd megengedi! Ne legyél slampos, kollégáidat, és magadat tiszteld meg azzal, hogy hétköznapi ruhában - ha munkaköröd megköveteli, csinosan, elegánsan - mész be az irodába!