Ezt a miniszter a csatorna tudósítójával közölte, aki a vasúton tapasztalt fennakadásokról akart kérdezni.
A vasúti közlekedésben tapasztalt fennakadásokról akarta kérdezni Lázár Jánost az RTL tudósítója Miskolcon, ahol az építési és közlekedési miniszter a város fideszes polgármesterével, Tóth-Szántai Józseffel együtt jelentette be, hogy milliárdokat fog kérni a kormánytól a városnak, többek között a leégett miskolctapolcai barlangfürdő újjáépítésére, útfejlesztésre, a Tiszai pályaudvar felújítására, felvonó építésére a belváros és az Avastető között, és elektromos buszokra.
A Magyar Narancs tudósítása szerint Lázár nehezményezte, hogy az RTL tudósítója nem a fejlesztési ígéretekről kérdezi, és azzal vádolta meg a csatornát, hogy valakinek a megrendelésére járatják le az ő és a magyar közlekedésért dolgozó 53 ezer kollégája munkáját.
Szeretném megtudni az RTL tulajdonosaitól vagy szerkesztőitől, vezetőitől: milyen megfontolásból tesznek meg mindent azért, hogy lejárassák a magyar közlekedést?
– kérdezte Lázár, aki szerint a csatorna egy éve „szisztematikus, tudatos, fölépített, szerintem fizetett és megrendelt lejárató kampányt folytat a magyar közlekedésben dolgozókkal szemben és a teljes magyar közlekedéssel szemben”. Az RTL helyi tudósítóját pedig arra kérte, hogy ezt a kérdést „tolmácsolja a munkatársainak, a főnökeinek és tulajdonosoknak, és különösképpen a sokat fizető megrendelőknek”.
A miniszter szerint tehát lejárató kampány, hogy rendszeresen érkeznek hírek a vasúton tapasztalt fennakadásokról, így arról, hogy
- a szerdai havazás szinte automatikusan vonta magával a késéseket és járatkimaradásokat;
- az Oroszlányból érkező utasok a síneken gyalogoltak be Tatabányára, mert a vonat nem tudott elmenni velük odáig;
- a brassói IC tilos jelzésen ment át a Keletiben, ami csaknem kétórás késést vont maga után; és
- még az ünnepi fénymozdony sem bírta vízkeresztig.
Bár Lázár szerint a közlekedésben dolgozókat támadja az, aki ezekről az esetekről beszámol, a fennakadások sokkal inkább a leharcolt járműveknek és infrastruktúrának, az elmaradt fejlesztéseknek köszönhetők, ezeket a körülményeket pedig azok a dolgozók is kénytelenek elviselni, akik naponta erőfeszítéseket tesznek azért, hogy a jelenlegi szintet fenntartsák.
Ezen csak részben segítenek azok az intézkedések, amelyeket múlt héten a miniszter bejelentett: felújítják a pályaudvari vécéket, 55 új mozdonyt bérelnek, 50 új és 50 felújított kocsi áll forgalomba, a GYSEV járműveit beforgatják az ország többi részére, és ahol nem tudnak klímát biztosítani nyáron, oda buszt küldenek. Emellett közölte azt is, hogy késési biztosítást vezetnek be, a jegyár felét visszakapja júniustól az, akinek a busza vagy vonata 20 percnél többet késik.