Az utóbbi két hétben ez már a harmadik ilyen eset.
Több vonat késve közlekedik, és akad, amely el sem indul, mert egy szerelvény „átment a piroson”. A Mávinform tájékoztatása szerint a Miskolcról 5:20-kor a Keleti pályaudvarra elindult InterRégió (5019) „Aszódnál a részére továbbhaladást tiltó jelzést mutató jelző mellett elhaladt, majd észlelte a helyzetet, és a vonatot még a váltókörzet előtt megállította. Veszélyhelyzet nem volt. A vonat utasait átszállítják egy másik vonatra”.
Az incidens miatt egy ideig a Budapest–Hatvan–Miskolc-vonalon és annak csatlakozó vonalain 20-60 perces késésekre figyelmeztetett a vasúttársaság, mert a vonatok Aszód és Hatvan között csak egy vágányon közlekedhettek. Azóta már közölték, hogy a forgalom mindkét vágányon megindult, így még a délelőtti órákban helyreállhat a menetrendszerű vonatközlekedés.
A késések csökkentése érdekében azonban nem közlekedik a Keleti pályaudvarról 8:30-kor Gyöngyösre induló IR85-ös Mátra InterRégió (3032), valamint a Gyöngyösről 10:08-kor a Keleti pályaudvarra induló IR85-ös Mátra InterRégió (3015). Az egyéb változásokról itt lehet tájékozódni.
Az elmúlt hetekben ez már a harmadik hasonló eset, amelyről a Mávinform tájékoztatott. November 25-én a Déli pályaudvarnál haladta meg a tilos jelzést egy vonat, december 1-jén pedig Ferencvárosnál.
De a sorozatos késések mellett előfordult azóta teljes összeomlást okozó informatikai hiba, elszabadult egy szerelvény Ongánál, a Keletiben pedig az ütköző fogta meg a Tokaj IC-t.