Minden lehetséges illetékes hárította a felelősséget.
Tíz kilométert kellett kerülniük egy kiskőrösi vasúti átkelőnél október 9-én az arra tartóknak azért, hogy Szijjártó Péter és Mészáros Lőrinc megtekinthesse és felavathassa a Budapest–Belgrád vasútvonal helyi szakaszánál az utolsó sínszál lerakását, a helyszínt ugyanis az esemény miatt lezárták.
A Népszava megpróbálta megtudni, hogy ki adott utasítást a lezárásra, de mindenki hárította a felelősséget.
- A Terrorelhárítási Központ (TEK) azt felelte, „a helyszínen területzárást, közforgalmi korlátozást nem alkalmazott, a Bács-Kiskun Vármegyei Rendőr-főkapitányságtól ilyen intézkedés végrehajtását nem kérte”.
- A megyei rendőrség is elhatárolódott a lezárástól: „A Bács-Kiskun Vármegyei Rendőr-főkapitányság sem saját, sem a TEK kezdeményezésére nem hajtott végre területzárást”.
- A MÁV-tól a lap azt kérdezte, hogy ki kezdeményezte a vasúti átjáró lezárását, maga a vasúttársaság döntött így, vagy az egyik kivitelező, a Mészáros érdekeltségébe tartozó V-Híd önhatalmúlag zárta le az utat. Erre többszöri megkeresésükre sem kaptak választ.
- A biztonsági őröket foglalkoztató Nemzetközi Testőr Biztonságszolgálati Kft. nem válaszolt a megkeresésre.
- Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára a Demokratikus Koalíció politikusának, Vadai Ágnesnek az írásbeli kérdésére válaszolva azt közölte: „Tájékoztatom, hogy az esemény során a Terrorelhárítási Központ a védett személyek és a kijelölt létesítmények védelméről szóló rendeletnek megfelelő személyvédelmi feladatokat látta el”. Vagyis az ügyben a belügyi államtitkár azt a TEK-et említette, amely legelőször tette világossá: semmi köze a vasúti átjáró lezáráshoz.
Korábban megírtuk, hogy a Belgrád–Budapest vasútvonal hitelszerződése titkos, az idei költségvetési törvény pedig ezt a kiadást nem nevesíti.