A fővárosi képviselő szerint a budapesti az egyik legkorábban záró metróüzem Európában.
A metrók hétvégenkénti éjszakai közlekedtetését és az éjszakai buszhálózat felülvizsgálatát kezdeményezi Vitézy Dávid. A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője a Fővárosi Közgyűlés következő ülésén azt fogja javasolni: kérjék fel a Budapesti Közlekedési Központot (BKK) arra, hogy dolgozzon ki javaslatokat
- az éjszakai buszközlekedés reformjára, illetve
- a metróüzem kiterjesztésére éjfél utánra is péntek-szombat esténként, valamint az ünnepnapokat megelőző éjszakákon.
Szerinte érdemes akár a metróüzem 24 órássá tételét is megvizsgálni ezeken a napokon, a jövő év elején pedig választani az opciók közül, hogy tavasztól már bevezethető legyen az új menetrend.
Vitézy emlékeztetett, hogy a 6-os villamos 24 órás üzemét a 2010-es évek elején vezették be, ami aztán megmutatta, hogy a nappal megszokott kötöttpályás járatok éjszaka jelentős többletforgalmat vonzhatnak az amúgy is zsúfolt éjszakai buszokhoz képest. „A jól működő, mindenki számára elérhető éjszakai élet munkahelyeket is teremt, ezért is érdemes a városnak ebben az irányban fejlesztenie a közösségi közlekedését” – írta a közösségi oldalán.
A budapesti metróvonalakon hagyományosan 23 óra 40 perc körül van az üzemzárás – az utolsó járatok akkor állnak meg a két legfontosabb belvárosi csomópontban, a Deák Ferenc téren és a Kálvin téren. Vitézy szerint ez az egyik legkorábban záró metróüzem Európában, holott a belváros nem ürül ki fél tizenkettőkor. „Ennek megváltoztatását 2017-ben elértük, akkor meghosszabbította a BKK a metrók üzemidejét, de a Covid miatti korlátozások feloldása után végül a hosszabb üzemidő visszaállítása elmaradt, és azóta sem lett visszavezetve” – fűzte hozzá.