Hétvégenként éjszaka is járatná a metrókat Vitézy
A fővárosi képviselő szerint a budapesti az egyik legkorábban záró metróüzem Európában.
A fővárosi képviselő szerint a budapesti az egyik legkorábban záró metróüzem Európában.
Négy megyeszékhely maradt még mindig, ahova este nyolc előtt elmegy az utolsó vonat Budapestről. A fővárosi agglomerációban eközben jócskán bővítették az elmúlt években a késő esti és éjszakai vasúti menetrendet, és már néhány nagyobb távolságot lefedő vonalon is járnak vonatok szinte egész éjjel. De vajon mennyire vevők erre az utasok, és tervez-e bővítést a MÁV?
Jóval környezetbarátabb a vasút a repülésnél, emiatt az elmúlt időszakban felmerült: legalább Európán belül kiválthatná a vonat a légi közlekedést. Van azonban egy nagy akadály: nagyon sokat kellene költeni a valóban versenyképes nagysebességű járatokra. Vajon a klímaváltozás és a kibocsátás csökkentésére irányuló törekvések elhozhatják a vonatozás reneszánszát?
Az utolsó metrószerelvények 15.30 körül, az utolsó felszíni járatok pedig 15 és 16 óra között indulnak.
Illetve a 4-es villamos, az 5-ös, a 7-es, a 8E, és a 9-es busz. Rövidítve jár viszont a 914-es, 914A, és a 950-es éjszakai járat. A kisföldalatti csak éjjel 1-ig közlekedik.
A Közlekedő Tömeg indított pert az éjszakai járatok utasszámáért.
Elkészült a BKK új, részletgazdag térképe a főváros, illetve az agglomeráció éjszakai közlekedéséről. A térkép valóban tökéletes annak, aki gondosan megtervezi előre az éjszakai utazását. A spontán útnak indulóknak, akik például az utcán, mobiltelefonon, kissé pityókásan próbálják megtalálni a megfelelő járatszámot és indulási időpontot, lehet, nem a legtökéletesebb.
Az elmúlt években Budapesten meghaladta az élet azt, hogy az utolsó metró 23:35-kor induljon, a belváros ugyanis nem ürül ki fél 12-kor – érvel a Közlekedési Múzeum megbízott igazgatója.
Egy utas rögzítette telefonnal, amikor egy biztonsági őr konfliktusba keveredett egy bliccelő utassal a fővárosi 6-os villamoson, és belerúgott a jármű ajtajába, mert azt nem engedte bezáródni a megállóba kiparancsolt férfi.
Péntekről szombatra virradó éjjeltől az éjszakai buszhálózat is változik Budapesten. A BKK szerint nem feltétlenül a holnap induló 4-es metró, hanem a zsúfoltság csökkentése miatt szervezik át a menetrendet.
A kényelmesebb átszállás érdekében módosul több éjszakai járat megállóhelye a Deák és a Boráros téren - közölte pénteken a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A BKV figyelő blogra beküldött olvasói levél alapján a BKV egyik éjszakai járata percekkel korábban elment, így az egyik utas taxival volt kénytelen utazni.