A csalók banki ügyintézőnek adták ki magukat, és arra kérték áldozatukat, hogy telepítsen a telefonjára egy alkalmazást.
Strandolás közben hívták fel, majd órákon át vonalban maradva közel 19 millió forintot loptak el telefonos csalók egy keszthelyi nőtől – írja a police.hu.
A nő elmondása szerint a csaló banki ügyintézőnek adta ki magát. Azt mondta neki, hogy a bankszámláján adathalászatot, függőben lévő utalásokat észleltek, és ezt csak ő tudja visszavonni.
A csaló arra kérte a közben otthonába hazatérő áldozatát, hogy töltse le az AnyDesk alkalmazást, és olvassa vissza az SMS-ben kapott azonosítószámokat, hogy „megakadályozzák” a tranzakciót. Többször megszakított hívásokkal összesen hét órán keresztül volt vonalban az elkövető, miközben az utasításoknak eleget tevő nőtől közel 19 millió forintot csalt ki.
A rendőrség közleményében felhívta a figyelmet arra, hogy az elmúlt időszakban több hasonló eset is történt. Az internetes átverések jellemzője, hogy a telefonálók banki ügyintézőként mutatkoznak be és azt mondják, hogy gyanús pénzmozgásokat látnak a számlán. „Biztonsági okokra” hivatkozva kérik el a kártyaadatokat, és újabban egy alkalmazás (AnyDesk, TeamViewer) telepítésére is kérik az áldozatokat, amellyel távoli hozzáférést biztosítanak maguknak az adott eszközhöz, és könnyen le tudják emelni a sértettek pénzét a bankszámlájukról.