Ennél többet csak a 2022-es választás előtti négy hétben költöttek el a közösségi oldalon.
Jelentős összegeket fordít a kormányzat és a Fidesz üzeneteit kritika nélkül közvetítő Megafon a kegyelmi botrány és Magyar Péter színre lépése óta – írja a Telex. A portál a Facebook nyilvánosan elérhető hirdetési adatai alapján összeszámolta:
március 21. és április 19. között összesen 199 403 631 forintot költöttek a Megafon-influenszerek hirdetéseire, szám szerint 348 darabra.
Azt, hogy a Megafon központ nagyüzemben nyomja most a hirdetéseket, jól jelzi, hogy ennél többet – 266 milliót – csak a 2022-es választás előtti négy hétben költöttek el a Facebookon. A Telex számítása szerint a CÖF-CÖKA 93,2 millió forintot költött ebben az időszakban 104 hirdetésre.
A hvg.hu korábban írt róla, hogy a Megafon március 7-e és április 5-e között több mint 117 millió forintot fizetett ki “magyarpéterező” hirdetésekre. Csak az április 6-ára szervezett, Kossuth teret megtöltő Magyar Péter-féle tüntetés előtti héten ebből 46 milliót költöttek el.