Február 10-16 között, vagyis mióta a kegyelembotrányba belebukott és lemondott Novák Katalin államfő és Varga Judit volt igazságügyi miniszter, a kormánypárti üzeneteket visszhangzó Megafon véleményvezérei rekordösszeget hirdettek el a Facebookon.
Több mint 45 millió forintot költött el egy hét alatt, Novák Katalin államfő és Varga Judit volt igazságügyi miniszternek a kegyelembotrány nyomán február 10-én bejelentett lemondása után Facebook-hirdetésekre a kormánypárti szócső Megafon Központ a saját “influenszerei” posztjainál – számolta ki a Telex. Ez – bár a két időszak részben átfedésben van – bőven meghaladta a korábbi egy hétben, február 8. és 14. között mért 30 milliós összeget.
A mostani mérési időszak nem csak amiatt érdekes, mert február 10-én lemondott Novák és Varga, hanem azért is, mert közvetlen eután bukkant fel Varga Judit volt férje, aki Facebook-posztjaiban beleszállt a NER-be és Rogán Antalba. Jött is rá Megafon-reakció:
Akcióba lépett a Megafon-csapat Magyar Péter ellen: "elviseltük Varga Judit iránti tiszteletből, de hibbant"
Árulónak és hibbantnak nevezi a NER-be páros lábbal beleszálló Magyar Pétert a kormányzati papagájkommandó Megafon egyik top "influenszere", Bohár Dániel. Varga Judit volt férje azonban nem hagyja magát, kommentekben válaszol a támadásokra.
Arról, hogy mit jelenthet ez Orbán talán leghűségesebb emberére nézve, és hogyan lett Rogánból az aki, a hvg360-on írtunk:
Rogán most bizonyíthatja, valóban pótolhatatlan-e
Ha igaz, hogy a kegyelmi botrány a Fidesz által képviselt ideológiát szúrta szíven, akkor Rogán Antal fényre vitele a hatalmi gépezet szívcsakrájára mért szúrásként értelmezhető - így van ez akkor is, ha egyelőre rejtély, kinek vagy kiknek és miért állt érdekében éppen most támadni a NER-en belül 2022 után túlhatalmat szerző politikust.
A Telex cikke emlékeztetett, hogy a megafonosok erőteljes gyurcsányozással reagáltak Novák Katalin és Varga Judit lemondására: csak szombat délután, vagyis a lemondás napjától másnap estig 98 posztot írtak a közösségi oldalra, majd ezután jöttek a Magyar Pétert célzó bejegyzések. De már előtte is aktívak voltak, amikor Orbán még meg se szólalt:
Orbán még nem szólalt meg Novák lemondása óta, de a Megafon reakciói sejtetik, mit mondhat majd
Felelősségteljes döntés és bezzeg Gyurcsány.
A Facebook február 10-16. közötti hirdetési adatai szerint a nyolc megafonos közül a legtöbbet, valamivel több mint 12 millió forintot Bohár Dániel költött a hirdetésekre. Őt követi 16 poszttal és majdnem 11 millió forinttal Szarvas Szilveszter, majd a 15 posztot hatmillió forinttal hirdető Apáti Bence.