Az említett mellékvonalak bezárásával kevesebb mint tíz jármű szabadul fel az országban.
A MÁV-Start és a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium arról döntött, hogy augusztus 1-jétől bezárnak tíz vasúti mellékvonalat – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. Úgy tudják, a következő vonalakról van szó:
- 38 Nagyatád – Somogyszob
- 47 Godisa – Komló
- 78 Balassagyarmat – Ipolytarnóc
- 89 Miskolc – Tiszaújváros
- 98 Abaújszántó – Hidasnémeti
- 103 Karcag – Tiszafüred
- 114 Mátészalka – Csenger
- 121 Mezőhegyes – Újszeged
- 125 Mezőhegyes – Battonya
- 146 Lakitelek –Kunszentmárton
Az egyesület szerint döbbenetes az, hogy
a Gyurcsány– és Bajnai-kormányok által levezényelt vonalbezárási hullám után tizenöt évvel még mindig vasútvonalak bezárásában látja a jövőt az elődeihez hasonlóan csak megszorításokban gondolkozni képes kormány.
Hozzátették azt is, hogy csupán néhány nap alatt tervezik átverni a regionális vasúti közlekedés jelentős részének felszámolását, minderre láthatóan kiváló ürügyet szolgáltatott a pár nappal ezelőtt történt hodászi baleset, amikor a Debrecenből Fehérgyarmatra 11:13-kor elindult Bz motorvonat hűtővize – feltehetően műszaki hiba miatt – felforrt a hodászi vasútállomásnál, és az eset során több ember megégett.
A Közlekedő Tömeg arra is felhívta a figyelmet, hogy az említett mellékvonalak bezárásával kevesebb mint tíz jármű szabadul fel az országban, és szerintük a MÁV dízelüzemű vonalait sújtó krízis a fővonalakhoz képest jóval kevesebb pénzből is megoldható lenne, például a pályák karbantartásával, a járműállomány rendbe hozásával és használt járművek beszerzésével.