Olyan vasúti mellékvonalakat is bezárnak, ahol nemrég újítottak fel állomásokat
Többtucatnyi frissen felújított állomásépület marad funkció nélkül.
Többtucatnyi frissen felújított állomásépület marad funkció nélkül.
Pénteken még úgy volt, hogy kizárólag előre váltott jeggyel vehető igénybe a vasúti mellékvonalak bezárása után a “vonathelyettesítő autóbuszos kiszolgálás”, ez már az éles üzem első napján megváltozott.
Néhány esetben hosszabb lesz busszal a menetidő, mint a leálló vasúttal – ismerte el a MÁV-Volán csoport, amely viszont azzal vigasztalja az utasokat, hogy a buszok napraforgómezők mellett haladnak majd, és bár kerékpárt nem lehet felvinni rájuk, lesz rajtuk USB-töltő.
Fábry Szabolcs a mellékvonalak bezárása ellen kikelő írásának kritikái ellenére mégis olyan címet adott, ami azt hirdeti, hogy Orbán Viktornak van igaza.
A korábbi közlekedési államtitkár finoman oda szólt Lázár Jánosnak is, aki szerint Budapesttel szemben épp most jött el a vidékfejlesztés ideje.
Alacsony kihasználtságú vasúti mellékvonalakat zár be augusztustól a kormány – az az Orbán-kabinet, amelyik ugyanezért „vasútrombolást” kiáltva hibáztatta ellenzékből a baloldali kormányokat, majd kampányígéretté tette a vonalak visszanyitását. Kormányra kerülve többel így is tett – most éppen ezek közül maga zár be újra hármat. A cél nem a takarékosság, hanem a leállás után felszabaduló néhány jármű és a személyzet forgalmasabb vonalakra irányítása.
Az említett mellékvonalak bezárásával kevesebb mint tíz jármű szabadul fel az országban.