Pénteken még úgy volt, hogy kizárólag előre váltott jeggyel vehető igénybe a vasúti mellékvonalak bezárása után a “vonathelyettesítő autóbuszos kiszolgálás”, ez már az éles üzem első napján megváltozott.
Augusztus elsején, kedden állt át a MÁV-Volán csoport a bezárt 10 vasúti mellékvonal buszos pótlására, és már az első napon fontos változást jelentett be az állami közlekedési mamutcég.
A társaság ugyanis közleményben tudatta, hogy “augusztus 1-jétől a vonathelyettesítő buszokon is váltható menetjegy az utazáshoz, azok számára, akik nem rendelkeznek előre megváltott vasúti menetjeggyel vagy bérlettel.”
Ez azért érdekes, mert július 28-án még ugyanők azt közölték, hogy a vonatokkal szemben a buszok “kizárólag előre váltott jeggyel vehetők igénybe”, vagyis úgy tervezték, hogy a sofőrnél nem lehet jegyet venni. Ezen változtattak az éles üzem első napján.
Őszintén vall a MÁV-Volán csoport a vasútvonal-bezárások hátrányairól, de előnyöket is felvillant
Néhány esetben hosszabb lesz busszal a menetidő, mint a leálló vasúttal - ismerte el a MÁV-Volán csoport, amely viszont azzal vigasztalja az utasokat, hogy a buszok napraforgómezők mellett haladnak majd, és bár kerékpárt nem lehet felvinni rájuk, lesz rajtuk USB-töltő.
Az érintett buszok fedélzetén tehát egységes árú „helyettesítő vonaljegy” váltható. Ennek ára megegyezik a legalacsonyabb besorolású, 10 kilométeres övezetű teljesárú menetjegy 400 forintos árával, ezenkívül 50, illetve 90 százalékos kedvezményt tartalmazó változata is megvásárolható – tudatta a MÁV-Volán csoport. Azt is hozzátették, hogy
a jegy kizárólag készpénzért váltható meg az autóbuszvezetőnél, vagyis kártyás fizetésre nincs mód.