Az eredmények változásában az Oktatási Hivatal szerint a koronavírus-járvány is jelentős szerepet játszhatott. Tanárhiányról nem beszéltek.
Közzétette az Oktatási Hivatal (OH) a 2021-2022-es tanévben első alkalommal teljesen digitálisan, a Tehetségkapu online felületén szervezett országos kompetenciamérés eredményeit.
Eszerint matematikából a 8. és 10 évfolyamon az előző évekhez hasonló eredményt értek el a diákok, 6. évfolyamon az átlageredmény jelentősen javult, szövegértésből a 8. és 10. évfolyamon romlás figyelhető meg, 6. évfolyamon pedig hasonló szinten vannak az eredmények, mint egy évvel korábban.
A változásban a mérőeszközváltás mellett a koronavírus-járvány is jelentős szerepet játszhatott. Pedagógushiányra mint okra viszont nem utalt az Oktatási Hivatal.
A digitális átállásnak köszönhetően új mérési területekkel is kiegészült a rendszer: a 6., a 8. és a 10. évfolyamon a matematika, a szövegértés, valamint az angol, illetve német nyelv mellett természettudományból is oldottak meg feladatokat a diákok 2022-ben.
Sikeresen lezajlottak az idei mérések is. A digitális átállásnak köszönhetően pedig az eredmények gyorsabb visszajelzésére képesek, ettől az évtől ugyanis előzetes eredményeket is tudnak adni a mérés lezárulta után egy-két héttel a tanulóknak és az intézményeknek.
A digitális mérés előnyei még, hogy nem kell többé próbaméréseket végezni a fő mérés előtt, már nem a szaktanároknak kell javítaniuk az idegennyelvi feladatokat, az iskolák rugalmasabban tudják szervezni a mérést, változatosabbak a feladatok, gyorsabb a kiértékelés, így hamarabb kaphatnak visszajelzést az iskolák és a diákok, valamint bővíteni lehet a mérési területeket és évfolyamokat is.