A főpolgármester a Facebookon követeli a kormánytól, hogy fejlessze a HÉV-et és tegye ingyenessé az M0-st.
A budapesti torlódások elsődleges oka, hogy nagyobb autóforgalom terheli a város központját, mint amennyit a belvárosi utak el tudnak vezetni
– állítja a Facebookon Karácsony Gergely főpolgármester. Szerinte a „problémák a város határain kívül keletkeznek”, mivel a fővárosi agglomerációból 300 ezer autónál is több érkezik naponta, mindemellett pedig a fizetős M0-s miatt is megnőtt a budapesti úthálózat terhelése.
„Ezért is követeljük régóta az M0-s ingyenessé tételét, és ezért is fontos, hogy az állam által einstandolt HÉV-hálózat fejlesztése ne álljon le” – írja Karácsony, aki szerint „Budapest fejleszti a közösségi közlekedést, ez a kötelessége az államnak is a HÉV-ekkel”.
A főpolgármester posztjában visszautalt március végén bemutatott fővárosi sugárút-tervre is. Azt írta, hogy a korábbi évtizedekben hiába próbáltak Budapesten nagyobb közúti kapacitást biztosítani (például felüljárók építésével), „a belváros egésze nem képes a növekvő forgalom elvezetésére”, ezért pedig szerinte új megoldásokra van szükség. A budapesti sugárút-programról itt írtunk bővebben:
Új villamos a Bajcsy-Zsilinszky úton, bringautak a Váci és az Üllői úton - mutatjuk a főváros sugárút-tervét
Kétszázmilliárd forintos fejlesztési csomagot álmodott meg Budapest vezetése a 3-as metró vonalának felszínére: új villamost, a felüljárók elbontását, bicikliutakat ígértek. A projekttel egy gond van: EU-s pénzből valósítanák meg, ráadásul abból a forrásból, amit az Unió jogállamisági problémák miatt nem hajlandó egyelőre átutalni Magyarországnak.