Ilyen árakkal találkozhat, ha a fővárosi agglomerációban venne ingatlant
Átlagosan több mint 70 millió forint volt tavaly egy 108 négyzetméteres ház, de a budai oldalon ennél jóval vastagabban fogtak a ceruzák.
Átlagosan több mint 70 millió forint volt tavaly egy 108 négyzetméteres ház, de a budai oldalon ennél jóval vastagabban fogtak a ceruzák.
Egyre gyorsabban kelnek el a lakások, erősödött a verseny az eladó ingatlanokért, ahogy a befektetők is újra ide teszik a pénzüket. Az új otthonok árai változatlanul csak keveseknek fizethetők meg.
Hol érdemes házat venni Budapesten, vagy az agglomerációban? A vételár mellett az ingázás költségével is érdemes számolni. De az sem mindegy, hogy Budapest melyik részén, melyik kerületben fekszik a kérdéses ingatlan.
Pest megyébe és a Nyugat-Dunántúlra költöznek át szívesen az emberek Kelet-Magyarországról, már aki hajlandó az országon belül mozogni. A Covid idején sokan költöztek ugyan ki a fővárosi agglomerációba, de mostanra nagyon lelassult ez a folyamat.
Nagyot esett vissza 2023-ban a fővárosi agglomeráció ingatlanpiaca, idén viszont kezd felpörögni. A legjobban a Budapesttől délre található lakások drágultak, az északnyugati rész pedig elvesztette az első helyet az árlistán.
Ha van is néhány új szereplő a fejlett települések sorában, a lehetőségeket kevesen tudták kimaxolni – derül ki az Egyensúly Intézet települési rangsorából. Az intézet igazgatóját, Boros Tamást kérdeztük.
Fordulat történt a Budapest-bérlet ügyében, mivel a felek nemrég módosították a megállapodást. Ez akár azt is jelenthetné, hogy márciustól akkor sem szűnik meg a bérlet használhatósága a MÁV, a Volán és a HÉV vonalain, ha esetleg addig nem tud megegyezni Lázár János tárcája a fővárossal. A minisztérium szerint azonban Budapest-bérlet biztosan nem lesz márciustól.
„Van egy működő rendszer, ez minden szolgáltatónak jó, minden utasnak jó, mindenkinek jó, Lázár Jánosnak lehet, hogy nem jó” – mondta a főpolgármester.
A csőtörés okozta vízhiány próbára tette az agglomerációs városok vezetését.
A Pilis-környéki településeken volt a legnagyobb a probléma.
A volt közlekedési államtitkár szerint romlik az állam által átvett agglomerációs vonalak színvonala.
Miért nem lehet Budapesten kezdeni a budapesti autóprobléma megoldását? Hogyan állít használható példát London és Prága a magyar fővárosnak? Ki kéne-e árusítsuk a vágányainkat? Van-e autósüldözés, lehet-e dugódíj? Fenntarthatósági podcastunk évadnyitójában Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár és egykori BKK- és BFK-vezér válaszolt az elmúlt hónapok legégetőbb közlekedési kérdéseire és vetítette előre nemzetközi példákon keresztül, hogy jó szakpolitikával milyen szerepe lehetne a tömegközlekedésnek egy fenntartható jövőben.