A kormánymédia most azért támadja a főváros vezetését, mert zebrák kerültek a Blaha Lujza térre, szerintük ezek okoznak hatalmas dugókat. Karácsony előtt azonban volt valaki más is, aki zebrákat akart a Blaha Lujza térre: Tarlós István. A VEKE azzal védte meg a döntést, hogy "a budapestiek nem vakondok".
„Értelmetlen gyalogátkelőkkel okoz elképesztő dugót Karácsony Gergely a Blaha Lujza téren” címmel jelentetett meg cikket csütörtökön az Origo. A cikk névtelen szerzőjének egész konkrétan két, márciusban átadott zebrával van baja, azokkal, amelyek a József körutat kötik össze az Erzsébet körúttal, illetve az Erzsébet körút két járdáját egymással.
A cikk alapállítása szerint a két zebra – azáltal, hogy jelzőlámpákkal megállítja mind a Rákóczi út, mind pedig a Nagykörút forgalmát – feltartja a forgalmat, ezzel pedig „elképesztő dugót” okoz a fővárosban. Az Origo cikkében külön kiemeli, hogy a gyalogosok és a tömegközlekedést használók számára sem javult a helyzet az éppen felújítás álló Blaha Lujza téren.
A zebrák azonban már szerepeltek azokon a látványterveken is, amiket a Blaha Lujza tér felújításáról még Tarlós István korábbi főpolgármester hozott nyilvánosságra 2019 márciusában.
Karácsony Gergely főpolgármester a Facebookon védte meg az intézkedést, azt írta, hogy a zebrák nem befolyásolják érdemben a forgalmat, a gyalogosok pedig ugyanúgy „megérdemlik” a felszínen való közlekedést, mint az autósok, biciklisek, illetve villamossal járók.
„A város közepén ez alapvető elvárás, a kérdés inkább az, hogy eddig miért űztük a gyalogosokat földalatti aluljárókba” – tette hozzá.
Szintén megvédte a zebrákat a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) is: „azok a zebrák az eredeti tervekben is benne voltak, azokban, amelyeket még Tarlós István ideje alatt készített a BKK. Miért is?
Azért, mert a budapestiek nem vakondok, rosszul tűrik, ha a föld alá kényszerítik őket, és nem szeretik, ha föl-le kell lépcsőzniük csak azért, hogy átmehessenek az utca túloldalára”.
A VEKE pedig két dolgot ajánlott a Mediaworks figyelmébe: egyrészt, hogy „szíveskedjenek baromkodás helyett esetleg tájékozódni”, valamint hogy „le kellene jönni erről a teljesen autóspárti, buti szemellenzőről, a városban ugyanis vannak olyanok például, mint lakók”.
A nagyforgalmú Blaha Lujza teret a nagykörút vonalán, illetve az Erzsébet körúton átszelve mindeddig csak úgy lehetett átkelni, ha a gyalogosok lementek az aluljáróba, vagy jó nagyot kerültek, ami babakocsival nehéz, kerekes székkel pedig lehetetlen. Vagyis a felszíni átjáró kifejezetten észszerű megoldásnak tűnik.
Karácsony Gergely főpolgármester budapesti intézkedési 2019-es megválasztása óta folyamatos céltáblái a kormánypárti médiának, többek között úgy próbálják beállítani, mintha autósüldözést folytatna.
A Blaha Lujza tér pedig régi vesszőparipája a Mediaworks, illetve a KESMA alá tartozó médiának, különösen azért, mert felújításának az elkezdése is éveken keresztül csúszott. Pedig ahhoz képest, hogy a tér felújításáról Tarlós István már 2016-ban beszélt, konkrét tervekkel csak 2019-ben állt elő az akkori városvezetés. Aztán Karácsony alatt is évek kellettek még ahhoz, hogy nekikezdjenek a munkának, a tér felújítása 2021 nyarán indult el, a jelenlegi várakozások szerint pedig 2022 őszére el fog készülni. A kormánymédia a nagyforgalmú tér felújítását azóta is folyamatosan támadta, óriási dugóról, idegőrlő forgalomról, balesetveszélyről szóló cikkekkel.
* * * Személyi hitel, ha rövid időn belül pénzre van szükség
Előfordul, hogy hirtelen nagyobb összegre van szükségünk – pl. lakásfelújítás, autóvásárlás –, ebben a helyzetben a személyi kölcsön lehet az ideális megoldás, ugyanis akár egy héten belül a számlánkon lehet a szükséges összeg. A Bankmonitor személyi kölcsön kalkulátorával pár perc alatt kiválasztható a legkedvezőbb hitelajánlat.