Az ellenzéki miniszterelnök-jelölt Facebookon már több mint 90 millió forintot költött el, ezzel hamarosan beérheti Dobrev Klárát és Karácsony Gergelyt is.
19 255 779 forintot költött el Márki-Zay Péter Facebookon február 10-e és 16-a között arra, hogy reklámozza posztjait – áll a platform hirdetéskezelőjének adataiban. Márki-Zay a hirdetéstár adatai szerint jelentősen belehúzott a Facebookos reklámozásba: összesen már 90 914 053 forintot költött el.
Az ellenzéki miniszterelnök-jelölt hamarosan beérheti az eddig a közösségi oldalon legtöbbet költő Karácsony Gergelyt, aki még miniszterelnök-jelöltsége idején 145 020 900 forintot költött el Facebookon posztjai kiemelésére. Karácsony egyébként az utóbbi napokban is előszeretettel reklámozza posztjait, azonban nagyságrendileg kisebb összeggel, mint Márki-Zay: február 10-e és 16-a között csupán 55 440 forintot költött el a közösségi oldalon.
Az ellenzéki politikusok közül a Facebookon legtöbbet költők dobogójának második helyén még mindig Dobrev Klára áll összesen elköltött 100 066 236 forintjával. Február tizedike óta az ő oldalán 359 847 forintot váltottak hirdetésekre.
Karácsonyhoz hasonló nagyságrendben költ Jakab Péter is: egy hét alatt nála 84 653 forintért vásároltak hirdetéseket (igaz, összesen már ő is több mint 17 millió forintot költött kampányra Facebookon).
Teljes kampányüzemmódba kapcsolt a Márki-Zay mögött álló Mindenki Magyarországa Mozgalom Facebook-oldala is: ott az elmúlt egy hétben 588 285 forint ment reklámokra, összesen pedig már 9 284 182 forintból vásároltak hirdetéseket az oldal üzemeltetői.
Az ellenzék költései azonban még így is messze elmaradnak a kormánypártétól: a Fidesz központi Facebook-oldalán egy hét alatt tízmillió forintot költöttek el (összesen már 350 milliót), Orbán Viktor oldalán 3,5 millió forint ment hirdetésekre. Igazán erős számot viszont akkor kapunk, ha megnézzük a Fidesz megyei, városi, valamint központi Facebook-oldalának összesített költését, ami már 651 millióra rúg.