A próbafutásokon derült csak ki, hogy nem lesz elég a szegedi villamosokat ellátó áramfejlesztő az új járművek magasabb energiaigényéhez.
A szegedi villamos-közlekedést ellátó áramfejlesztő nem lesz képes megbírkózni a tram-train jelentette többletterheléssel, és ez csak most derült ki - jelentette a Szegeder.hu. A lap ezt egy önkormányzati bizottsági ülésen benyújtott előterjesztésből tudta meg, amiben Kovács Tamás alpolgármester megállapítja, hogy a beruházó eddig nem vizsgálta meg a szegedi szakaszon az áramellátás maximális terhelhetőségét, és csak a próbafutások során kiderült, hogy, a tram-train járműveinek több áram kell, mint a meglévő villamosoknak, ezért fejleszteni kell az áramátalakítókat.
A szükséges fejlesztésbe a MÁV száll be 70 millió forinttal, és december 31-ig el kell végezni, jóllehet a tram-trainek hivatalosan már az adventi időszakban el kellene indulnia. Addig viszont még fel kell mérni a meglévő rendszert, elvégezni az energetikai számításokat, kidolgozni a bővítési lehetőségeket, és elkészíteni a kiviteli terveket.