Csak az elmúlt héten mintegy 300 ezer forintot áldoztak az adófizetők pénzéből Karácsony vagy Gyurcsány ekézésére.
2019. április 15-e és 2021. szeptember 6-a között összesen közel nyolcmillió – pontosan 7 911 623 – forintot költött a közszolgálati tévé portálja, a Híradó.hu „társadalmi kérdésekről, választásokról vagy politikáról” szóló hirdetésekre a Facebookon – derül ki a közösségi portálon elérhető nyilvános adatokból, amelyeket a Magyar Hang vizsgált.
A lap szerint csak az elmúlt hét napban 279 891 forintot áldozott a Híradó.hu erre a célra.
A Magyar Hang azt írja, hogy a közmédia hírportálja szinte kizárólag olyan tartalmakat hirdet, amelyekben Karácsony Gergely főpolgármester, ellenzéki miniszterelnökjelölt-jelölt, illetve az ellenzéki előválasztás negatív kontextusban szerepel, illetve amelyben a Fidesz politikáját és Orbán Viktort dicsőítik.
A lap szerint előfordul olyan is az elmúlt egy hét összesen 21 darab hirdetése között, ami magát, a Híradó műsorát ajánlja a facebookozók figyelmébe.
Májusban írtuk meg, hogy miután Karácsony Gergely bejelentette, hogy miniszterelnök-jelölt lesz, a Fidesz hatalmas pénzszórásba kezdett, a kormánypárt napok alatt milliókat költött el a közösségimédia-felületein, hogy rossz színben tüntesse fel a főpolgármestert.
A múlt héten a Telex ismertetett egy elemzést, amely szerint május közepe és augusztus közepe között a Fidesz és a hozzá köthető csatornák a Facebookon 125,7 millió forintot, a Youtube-on pedig 52,5 milliót költöttek politikai hirdetésekre, a pénz nagy része – a YouTube esetében a teljes összeg, Facebookon pedig közel a kétharmada, 77 millió forint – Karácsony Gergely elleni lejárató tartalmakra ment.