Létre kell hozni a MÁV és a Volánbusz „egységes, csoportszintű irányítását és működését”, hogy javuljon a gazdálkodásuk és a feladatellátás színvonala – mondta ki a kormány egy szerda este kiadott határozatában.
Azt már a nyáron eldöntötték, hogy a MÁV lett a Volánbusz tulajdonosi jogainak gyakorlója. Most a kormány véglegesen a vasút tulajdonába adta a busztársaságot, és azt szabta meg feladatként, hogy menetrendi szempontból hangolják össze az általuk végzett országos, regionális és elővárosi közúti és vasúti közszolgáltatást, egységesítsék az utastájékoztatást és a jegyértékesítést, valamint 2022. január 1-től alakítsák ki a tarifaközösséget, vagyis (bár ezt a fogalmat nem határozták meg) feltehetőleg a közös jegyrendszert.
Az átalakítás eredményeit 2021 végéig várják. A szükséges jogszabálymódosítási javaslatokra nem hagytak túl sok időt Mager Andreának, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszternek, ugyanis a december 30-án késő este megjelent határozatban ez áll: „Határidő: 2020. december 31.”