A hallgatók szerint van, akinek azzal kellett szembesülnie, hogy tíz nap alatt 12 zárthelyit, 4 jegyzőkönyvet és 4 házi feladatot kellene megoldania.
A koronavírus-járvány miatt elsőként az egyetemek zártak be Magyarországon, nekik kellett átállniuk elsőként távoktatásra. Az Indexet a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karának hallgatói keresték meg azzal, hogy nem igazán sikerült ez az átállás, most viszont a számonkérések rendkívül kemények és szerintük gyakran teljesíthetetlenek is.
A lapnak az egyik hallgató azt mondta, hogy az előrehozott márciusi tavaszi szünet után alig kaptak tájékoztatást, hosszú ideig alig történt valami. Online órák szerinte csak elvétve voltak, a tanítás kimerült abban, hogy
kaptak néha egy több száz oldalas pdf-t.
A kar dékánja, Mándoki Péter az Indexnek azt mondta, a kar minden munkatársának küldött egy levelet a távoktatásról. A helyzetre való tekintettel nem tette kötelezővé a kontaktórák megtartását, ezeket ki lehetett váltani szöveges vagy más oktatási anyagok elküldésével, amiből a hallgatók felkészülhettek, de a ő így is nagyon sok Teamsen, Skype-on, Youtube-videón megtartott óráról tud.
Mándoki szerint, ha a hallgatók nem tudtak valamit, az csak konkrétan egy-két tárgynál fordulhatott elő, ahol az előadó esetleg nem készült fel.
Nem értem, ezt miért nem jelezték időben.
A dékán azt elismerte, hogy túl sok platformon zajlottak az online órák, amit nehezen lehetett követni.
Több hallgató azt írta a lapnak, hogy az elmúlt 3-4 hétben szinte teljesíthetetlen mennyiségű beadandó és zárthelyi szakadt a nyakukba. Azt feltételezik, hogy az oktatók egymással sem kommunikáltak, mert előfordult, hogy ugyanabban az időpontban 3 különböző zárthelyit kellett volna megírnia egy diáknak. Akadt olyan hallgató is,
akinek tíz nap alatt 12 zárthelyit, 4 jegyzőkönyvet és 4 házi feladatot kellett volna megoldania.
Mándoki nem tartja elképzelhetőnek, hogy bárkire is ilyen mennyiségű teher szakadt volna rá a vizsgaidőszak előtt. Azt mondta, ha ütemes a haladás, nem csúszhat minden az utolsó két-három hétre.
A diákok azt is kifogásolták, hogy visszadátumozva megváltoztatták egy tárgy teljesítésének követelményeit és csak 100 százalékos eredmény esetén tekintették elfogadottnak a feladatot. A dékán szerint egyrészt tévesen került ki a megváltozott követelményrendszer, másrészt a 100 százalékos értékelés neki is új és ha konkrétumokkal szolgálnak a hallgatók, akkor lép az ügyben.