A 37 szerelvényből 18-nál már látszanak a repedés jelei.
Egy konstrukciós hibára lettek figyelmesek a szerelők a felújított orosz metrókocsikon – közölte a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) hétfőn. Kiderült, hogy túlságosan vékony tartókra lettek felszerelve a kocsik alján található, hűtőszekrény méretű, mázsás szerkezetek, az úgynevezett segédüzemi átalakítók (inverterek).
A BKV szerelői egyelőre acélhuzalokkal kötözik oda ezeket a szekrényeket az alvázhoz
– írja a VEKE.
Az inverter az energiát szolgáltatja minden fedélzeti berendezésnek a hajtáson kívül, tehát az ajtóműködtetéstől a szellőzésen és a világításon át az utastájékoztatásig mindent ez lát el energiával. Ezek tartókonzoljain az egyesület szerint mostanra a 37 szerelvényből 18-nál látszanak a repedés jelei. Megjegyezték: ahol megbontották az alvázvédőt, ott az is látszik, hogy nem csak a tartókonzol alulméretezett, de a hegesztések is trehányak. A balesetveszélyes helyzetet viszont nincsen, aki megoldja, mert az orosz gyártó szakemberei a járvány miatt mind hazamentek Moszkvába.
Garanciális javításként kívánja elvégheztetni a BKV a rögzítő fülek újraterveztetését és cseréjét
– nyilatkozta erről Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke a Népszavának. Bíró szerint már régen megérett az idő, hogy a BKV felmondja az oroszokkal kötött vállalkozási szerződést. Amikor viszont felvetette ezt az igazgatóságnak egy testületi ülésen, azt a választ kapta, hogy ez nem a BKV, és nem a főváros kompetenciája, mert konfliktushoz vezethet az országok között.