Itthon hvg.hu 2020. január. 24. 10:45

Tényleg meghosszabbítják Felcsúttól Bicskéig, de nem kisvasút épül

Hanem normál méretű.

„Ha támadják a kisvasutat, akkor meg kell hosszabbítani Bicskéig, és ha akkor is támadják, akkor meg Lovasberényig” – jelentette ki a felcsúti kisvasutat ért támadásokra reagálva Orbán Viktor még 2015-ben.

Arról már korábban is voltak hírek, hogy tényleg meghosszabbítják a felcsúti kisvasutat, a hvg.hu oldalán írtunk arról is, hogy újabb milliárdos kisvasút-fejlesztésekre készül az Orbán-kormány.

Újabb milliárdos kisvasút-fejlesztésekre készül az Orbán-kormány

Tényleg meghosszabbíthatják Bicskéig a felcsúti kisvasutat, ahogy azt Orbán Viktor megmondta, de számos más vonalat is felújítanának az elkövetkező két évben összesen több mint 12 milliárd forintból - derül ki a birtokunkba került kormányzati előterjesztésből. Ha rábólintanak a még titkos anyagra, akkor nemcsak a fejlesztés II.

A G7 gazdasági portál most arról ír, hogy tizenegy millió forintért rendelte meg a MÁV a Bicske és a Felcsút Puskás Akadémia állomások közötti „vasútvonal forgalmi illetve erősáramú szimulációs modelljének” elkészítését, valamint ennek eredményeiről egy tanulmányterv összeállítását. Ez a vasúttársaság szerződéseit összesítő dokumentumból derül ki, amely szerint a megállapodást december elején írták alá, az erről szóló PDF-dokumentum ITT érhető el.

A gazdasági szakportál szerint a vasúthoz és a vasúti közlekedéshez jobban értőknek maga a megbízás is feltűnő lehet, ugyanis elég egyértelműen villamosított vasútvonal tervezésére és kiépítésére utal. Márpedig a felcsúti akadémiát és az alcsútdobozi arborétumot összekötő kisvasút nem villamosított. Vagyis ez azt jelenti, hogy nem ugyanaz a vonat jár majd a két szakaszon, és ezt erősíti a MÁV honlapján kissé elrejtett tenderkiírás is.

A vonatkozó dokumentum szerint ugyanis a MÁV Zrt. a „Bicske – Felcsút Puskás Akadémia felhagyott nyomvonalon új, normál nyomtávon járható 25 kilovolt rendszerben villamosított vasútvonal tervezését” kapta feladatául. Vagyis ahogy a G7 fogalmaz:

jelen állás szerint a kisvasút nem kis, hanem nagy (normál) vasútként folytatódna Bicske irányába.

A G7 megjegyzi, eredetileg Felcsút és Alcsút között is normál nyomtávú pályát terveztek, csak aztán végül mégsem ilyen épült. A mostani 11 milliós megbízást egy budapesti cég, az Axon 6M Kft. nyerte el, amely korábban többször is dolgozott már a MÁV-nak.

Hirdetés
Gazdaság hvg.hu 2024. december. 01. 07:00

És akkor Varga Mihály állást váltott, a hitelminősítő pedig beszólt a magyaroknak

Pénteken végre felszállt a fehér füst, Orbán Viktor Varga Mihályt választotta a jegybankelnöki posztra, miközben Matolcsy György máris azt jósolja, hogy az évtized két legjobb éve vár ránk. Még aznap este a Moody’s kemény kritikával illette a magyar gazdaságpolitikát. A kormány arra épít, hogy végre sikerül költekezésre bírni az óvatoskodó országot. Persze, csak úgy lehet többet költeni, ha van miből. A hároméves bérmegállapodás ezt segítené, feltéve, ha a lakhatási válság és az újabb inflációs hullám el nem viszi az egészet. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.