Ma lesz a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának első olyan ülése, amelyen már részt vesz Karácsony Gergely főpolgármester is. Itt a többi között áttárgyalják a főváros atlétikai vb-re szabott feltételeit, de a kormány is készül "javaslatokkal". Birtokunkba került az egyik kormányzati elképzelés.
Az új Duna-hídra vonatkozó javaslatról is tárgyal csütörtök délutáni ülésén a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa.
A hvg.hu birtokába került javaslatból kiderül, hogy a kormány ragaszkodna ahhoz, hogy a Galvani utca–Illatos út vonalában építsék meg az új déli Duna-hidat, és ennek támogatásáról szóló javaslatot fogadtatna el ma Karácsony Gergely főpolgármesterrel.
A kormány korábban is ezt szerette volna (a részletek meg is jelentek a Magyar Közlönyben tavaly), azonban a választás után az új szakértőkben felmerült, inkább a délebbre tervezett Albertfalvai hidat kellene felépíteni.
A birtokunkba jutott kormányzati elképzelés szerint az új déli Duna-híd a Galvani utca–Illatos út vonalában épülne meg, új kötöttpályás közlekedéssel együtt 2x3 forgalmi sávszélességű lenne. Ez a fejlesztés érinti a Kispest és Ferencváros határán lévő kiserdőt, de kormányzati forrásaink hangsúlyozták, itt csak olyan megoldás lehetséges, amit a két kerületi önkormányzat és a főváros is elfogad.
Az ülésen meghívottként részt vesz Vitézy Dávid korábbi BKK-vezér, aki másfél éve a Galvani híd nemzetközi építészeti tervpályázatának vezető közlekedési-urbanisztikai szakértője volt. Facebook-posztjában értelemszerűen a Galvani híd megépítése mellett érvel, azt írta, "a Kormány az új Galvani híd, a kapcsolódó utak és a villamosvonal megépítésével megteremti a környező rozsdaövezetek fejlesztésének lehetőségén túl egy átfogó, ambiciózus belvárosi forgalomcsillapítási program feltételeit is." Vitézy szerint ez illeszkedik Budapest klímastratégiai céljaihoz. Vitézy hozzátette, az Albertfalvai híd is évtizedek óta szerepel a budapesti rendezési tervekben, a vita tehát csak a sorrendről szól.