A pártelnök nem kegyelmezett meg a gyümölcsnek.
Gyurcsány Ferenc is felült a banános művészeti akció keltette hullámra, csak ő banán helyett egy narancsot ragasztott ki a falra. Aztán kibontotta. Mindezt az Instagramon alaposan dokumentálta:
A DK elnöke azt írta a posztja mellé, – utalva a kormány nagy botrányt kiváltó színháztörvényére – hogy
A kultúra örök, a narancs napjai viszont meg vannak számlálva :).
A múlt héten, az olasz művész, Maurizio Cattelan a Miamiban tartott Art Basel kiállításon banánokat ragasztott fel szigetelőszalaggal a falra, majd ezeket több tízezer dollárért árulta. El is kelt két gyümölcs 120 ezer dollárért.
David Datuna performanszművész csavart egyet az egészen, fogta magát, leszedte az egyik falra ragasztott banánt és megette, mint mondta, „éhes volt”.
Azóta több cég is előrukkolt hasonló marketingakcióval, a Burger King ugyanebben a stílusban egy sült krumplit ragasztott a falra, az IKEA pedig a ragasztószalagjára hívta fel a figyelmet.