A Transparency International szerint így nem kell trükközni, viszont szinte lehetetlen megismerni a valós kampányköltéseket.
Az országgyűlési választással ellentétben az őszi önkormányzatin bérmennyi költhetnek a pártok kampányra, saját bevallásuk szerint azonban 200 millió forint a legmagasabb összeg, amit erre a célra fordítanak.
RTL Klub Híradója idézi Karácsony Gergely főpolgármester-jelöltet, aki az ellenzék közös kampánynyitó sajtótájékoztatóján elmondta: az ellenzéki pártok 100-150 millió forintot dobtak össze, hogy Budapesten kampányoljanak, de emellett mikrodonációs kampányt is indítottak.
Hollik István kormányszóvivő korábban arról beszélt, a Fidesz 200 millió forintot kíván költeni jelöltjei népszerűsítésére, országosan. A nagyobbik kormánypárt most az RTL Klub kérdésére azt közölte, a pénz pontos felhasználásról még nem döntöttek, de az biztos, hogy országszerte óriásplakátokat helyeznek és a közösségi médiában is kampányolnak.
A Momentum Mozgalom 100 és 200 millió forint közötti összegből hirdeti jelöltjeit, amit főleg adományokból fedeznek. A Demokratikus Koalíció néhány tízmillióból kampányolna, az MSZP nem közölt összeget. Az LMP-nél egyeztetnek a pontos számokról, a Jobbik nem válaszolt csatornának.
A Transparency International (TI) szerint könnyebbség a pártoknak, hogy bármennyit költhetnek az önkormányzati választásokon, de a valós kampányköltéseket lehetetlen megismerni.
"Nincsenek, a hiányzó kampányplafonnak köszönhetően, hazugságra, trükközésre kényszerítve a pártok, ugyanakkor nem tudjuk, mi a valós költési összeg. Valamilyen bevallást majd le fognak adni az éves beszámolójukban" – nyilatkozta az RTL Klubnak Ligeti Tamás, a TI jogi igazgatója.
A kampányban a pártok helyi jelöltjei is kérhetnek támogatást a szimpatizánsaiktól.