Kisebb botrány lett az azonos neműek közötti szerelem elfogadását hirdető reklámból.
Az elfogadást hirdeti a napokban megjelent #loveislove feliratú plakátjaival a Coca-Cola a budapesti metróban.
A plakátokon azonos nemű szerelmespárok láthatók. Több kormánypárti lap is felháborodva számolt be a hírről, sőt, elindult egy online petíció, amelyben a plakátok eltávolítását kérik. Boldog István fideszes képviselő vasárnap délután bejelentette, hogy bojkottálja a Coca-Colát.
Az online petícióban vészjóslóan azt írják,
az ilyen hirdetések Nyugat-Európában már mindennaposak. Hazánkban még megállíthatjuk a folyamatot. Erre most van esély, amikor a szemünk láttára lép szintet. Eddig Magyarországon nem reklámoztak a nagyvállalatok nyílt homoszexuális tartalommal és üzenettel. Ne legyenek illúzióink, ez egy próba. Ha ezt elfogadja a magyar társadalom, újabb és újabb lépések fognak következni. Plakátok, reklámok, filmek, szivárványos termékek, stb. És miután tovább csúszunk a lejtőn, egyre nehezebb lesz megállni.
A petíció ezek után szinte kétségbeesve kéri címzettjeit, hogy mielőbb távolítsák el a plakátokat, ugyanis:
- "A plakátokon hirdetett homoszexuális tartalom veszélyezteti a közerkölcsöt – lévén a homoszexuális kapcsolatok ellenkeznek a természetes erkölcsi törvénnyel –, illetve a családot mint a nemzet fennmaradásának alapját."
- "Sok szülő aggódik, hogy gyermeke Budapesten közlekedve akarva-akaratlan találkozhat ezekkel a plakátokkal, melyek összezavarhatják őt."
Felszólítják továbbá az illetékes döntéshozókat, hogy
a homoszexuális lobbi által gerjesztett jelenséget tartsák korlátok között, hogy ne veszélyeztesse a közerkölcsöket, s főként ne alakítson ki a fiatal nemzedékekben téves fogalmakat a nemiségről és a házasságról. E téves fogalmak védtelenné tennék őket, és tovább fokoznák a jelenség terjedését.
A BKK ezek után közleményben reagált a plakátokra. Azt írták, "társaságuk felületeinek reklámcélú hasznosítását – az ahhoz kapcsolódó valamennyi feladat teljes körű ellátásával – külső, szerződött partnerek végzik. A felületek hasznosítása ugyanis nem tartozik közvetlenül a BKV Zrt. profiljába."
Vasárnap délután Boldog István fideszes képviselő (aki már a Pride alatt is szexuális aberrációkról” és „provokatív vonulásokról” posztolt) a Facebookon jelentette be, hogy elhatárolódik a Coca-Cola plakátkampányától, sőt, amíg nem távolítják el a provokatív plakátokat, addig nem fogyasztja a termékeiket.