A hajó gyorsabban átért, mint ahogy azzal számoltak.
Cikkünk frissül
A Clark Ádám úszódaru mozgása miatt időszakosan lezárták az Árpád illetve a Margit hidat. A Terrorelhárítási Központ munkatársa azt mondta, az Árpád hidat 3-4 között zárják le részlegesen, amíg a hajó átér alatta, de Az úszódaru gyorsabban ment, mint ahogy arra számítani lehetett, mire a TEK sajtótájékoztatója véget ért, már oda is ért a Clark Ádám a Margit hídhoz, és problémamentesen át is ment alatta.
Az Árpád híd alatt fél három, a Margit híd alatt háromnegyed 3 körül ment át az úszódaru, problémamentesen. A zárásokat feloldották.
A Duna vízállása még mindig nagyon magas, ezért a Clark Ádám úszódaru magától nem tudott átmenni a hidak alatt, így a Katasztrófavédelem Szent Flórián hajója vezette. Sokat számolták, hogyan lehet átvinni az úszódarut, mikor kiderült, hogy a hajó átfér, megadták az engedélyt a mozgására.
Azt nem tudni, hogy mikor kezdődik a Hableány kiemelése. Biztos, ami biztos alapon úszik most fel a Margit hídhoz az úszódaru, hogy egy esetleges későbbi magas vízállás ne akadályozza meg a mozgást.
Kiköt, és amint tud, munkába áll
- hangzott el a TEK sajtótájékoztatóján.
A kiemelést most készítik elő
A Hableány kiemelését még készítik elő, a Műszaki Egyetem mérnökei négy heveder átvezetését tartották indokoltnak, a hajó legelején, legvégén és közepénz, a gépház alatt.
Arra kell a legjobban figyelni, fenyeget annak a veszélye, hogy a hajó eltörik. Vékony hevedereket már áthúztak a hajó alatt, a vastagabb kötelet még át kell vezetni ahhoz, hogy ki lehessen emelni.
Több mint 100 méter drótkötelet kell átrángatni a hajó alatt.
A búvárok igyekeznek a kötési rendszert kialakítani, ezt a munkát magyar búvárok végzik, mert ehhez speciális képesítés kell. A dél-koreai mentők az ablakokat zárhatják majd le. A kiemelés előkészítésénél vannak kritikus pontok, a hajó ugyani padozaton fekszik, nem tisztázott, hogy kő, homok vagy sóder van alatta.