Minden az eredeti tervek szerint halad a közlekedési vállalat szerint a vonalak összekötésének ügyében.
Korábban megírtuk a Világgazdaság cikkére hivatkozva, hogy csúszhat a gödöllői HÉV és a 2-es metró vonalainak összekötésének tervezése. A HÉV-ek ugyanis időközben kikerültek a főváros fennhatósága alól, így nem lehet tudni, hogy a MÁV-HÉV vagy a BKK-BKV lesz-e a projektgazda, a tervezés pedig a 2021-es EU-s ciklusra csúszhat. A Főmterv Zrt. egyébként már tavaly hozzákezdett a tervezési munkához, amire összesen 1,9 milliárd forintot kaptak. A terveket viszont már nem véleményezte a BKV és a MÁV-HÉV.
A BKK közleményben reagált a cikkünkre, amiben többek között azt írják, hogy jelenleg a fővárosi szakaszok tervezése folyik. A bírálati engedélyezési tervek erre a szakaszra elkészültek, ahogy a terveknek a bírálata is, viszont bizonyos szakaszokra vonatkozóan ez a procedúra továbbra is tart. Az útvonalon közlekedő új, speciális járművel kapcsolatban pedig hozzáteszik, hogy annak potenciális üzemeltetőivel az egyeztetések egyelőre folyamatban vannak.
A projekt előkészítésének véghatáridői viszont nem módosulnak, ez továbbra is 2019 végét jelenti. A projekt jelenleg még csak az előkészítő fázisban van, a megvalósulása a 2021–27-es EU-s ciklusban várható. Ha továbbra is minden valóban a tervek szerint halad, akkor ezzel a fejlesztéssel tíz éven belül nagyjából 300 ezer ember közlekedése javulhat.