Ráadásul az sem biztos, hogy működőképes lesz a rendszer, állítják azok, akik rálátnak a fejlesztésre.
Az első tervek és ígéretek szerint 2018 elejétől működnie kellene a beléptetőkapuknak és az elektronikus jegyrendszernek Budapesten, így szinte lehetetlen lenne a bliccelés a metrókon és a főváros más tömegközlekedési eszközén.
Tavaly a Budapesti Közlekedési Központ a Deák Ferenc tér egyik kijáratánál felszerelt néhány kaput próbaképp, de azok mindig nyitva voltak, a BKK szerint az utazóközönségnek a látványt kellett csak szoknia. Korábban az Index és a Zoom arról írtak, hogy „csak” egy évvel halasztják a projekt indítását, de a Népszavának volt olyan forrása, aki azt mondta, belső, hivatalos iratokon 2020-as céldátumot látott.
Informátoraik azzal kapcsolatban is szkeptikusak voltak, hogy egyáltalán működhet-e a rendkívül bonyolultra és nehézkesre tervezett rendszer, sokak szerint ugyanis a RIGO problémái a nem átgondolt tervezésből adódtak. Ugyanis 2500 járműre tízezernél is több új érvényesítőkészüléket terveztek, a kapuval nem lezárható metró- és HÉV-állomásokra pedig 530 eszközt telepítenének.
A Népszava információi szerint a generálkivitelező cég ugyan leszállította a beléptetőkapukat és más hardvereket, de azok lefóliázva állnak a BKK raktáraiban, a cég pedig ki tud táncolni a szerződésből úgy is, hogy a szoftverintegráció kiépítése nem történik meg. Az újabb kiadásemelkedéssel a fejlesztés eddig már durván 37 milliárd forintba került – és ugye 0 forint bevételt hozott. Ráadásul felvett a BKK 17 milliárd forintnyi hitelt, a fővárosi vezetés pedig most a banknál azért lobbizik, hogy csak a kamatokat kelljen törleszteni addig, amíg nem kezd működni a rendszer.