Órás késések voltak a Budapest–Székesfehérvár-vasútvonalon péntek este egy meghibásodott biztosítóberendezés miatt. A hiba nem először jött elő, lassan egy hete tart, és a megjavítása még heteket is igénybe vehet. Addig maradnak a késések. A berendezést négy éve helyezték üzembe, még garanciális.
Csütörtökön írtuk meg, hogy meghibásodott a biztosítóberendezés a Budapest–Székesfehérvár-vasútvonalon. Ez azt jelenti, hogy hat vasúti átjáróban hetekig jelzőőrök irányítják a forgalmat, illetve azt is, hogy a vonatok megnövekedett távolságot kell, hogy tartsanak egymás mögött, emiatt kisebb vagy nagyobb késéssel közlekednek.
A péntek délutáni csúcsidőben a Balatont és Velencei-tavat is kiszolgáló vasútvonalon jelentős késések voltak, a Vonatinfó valós idejű vasúti térképén pénteken fél hétkor az volt látható, hogy három vonat is van, amelyik több mint egy órát késik:
A vonalat 86 milliárd forintért teljeskörűen felújították, ezt 2014-ben adták át. A Siemens új biztosítóberendezést helyezett üzembe újabb 15,5 milliárd forintért (ezek felelnek a fénysorompók működéséért, de a vonatok zavartalan és biztonságos közlekedéséért is). A rendszer nem először hibásodott meg, a Siemens a javításokat garanciálisan végzi, de ez hetekig, akár hónapokig is eltarthat – tudtuk meg.
Kérdeztük a vasúttársaságot, hogy terveznek-e kötbért, vagy egyéb retorziót a Siemens felé, illetve hogy hány ilyen meghibásodás történt a vonalon és ez mennyi késést okozott a vonatoknak, de egyelőre csak a meghibásodásról szóló közleményüket küldték el. A vasúttársaság honlapján egyébként külön sincs feltüntetve, hogy a Budapest–Székesfehérvár-vonalon lényegesen megnövekedett menetidőre kell számítani, csak a már idézett közlemény utal a súlyos menetrendi eltérésekre.