A főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában kedd este azt mondta, hogy minden állomást akadálymentesítenek, ahol nem lesz lift, ott vizsgálják "a kabinos szerkezet" működtetését, és várhatóan ezt a megoldást alkalmazzák majd. A Közlekedő Tömeg szerint Tarlós alaptalan érvekkel akarja félresöpörni a 3-as metró akadálymentesítését.
Két olyan kisforgalmú állomásnál, mint a Pöttyös utcai és az Ecseri úti, nem tervezik ilyen szerkezet beépítését, helyette alacsonypadlós buszokkal szállítanák tovább a mozgássérülteket - mondta Tarlós, majd hangsúlyozta, hogy a szerkezetekben biztonságban és kényelemesen tudnak majd közlekedni a mozgáskorlátozottak. Elmondása szerint hasonló szerkezetek működnek például Berlinben, Dublinban, Londonban, Nápolyban és Párizsban. Megemlítette, hogy öt állomásnál vizsgálják a szerkezet alkalmazhatóságát.
Ugyanakkor a Közlekedő Tömeg szerint az nem megoldás, ha további akadálymentesítés helyett alacsonypadlós buszokkal szolgálnák ki a fennmaradó állomásokat, mert a 3-as metró állomásainak döntő többségénél a csomópontok és az aluljárók sem akadálymentesek, a felszíni környezet rendezése pedig végképp szóba sem került.
Tarlós István közölte: az Arany János utcánál nem építhető lift, mert ahhoz több sokemeletes házat le kellene bontani. A kabinok a liftek költségének 20-25 százalékából megvalósíthatók. Európában hét cég gyárt ilyen szerkezeteket.
A főpolgármester rámutatott: a Kúria megállapításaira alapozva mondják azt, hogy a 3-as metró akadálymentesítéséről szóló népszavazási kezdeményezésnek nincs értelme. Az semmit nem befolyásol, ugyanis a referendum eredményessége esetén nem következik majd, hogy minden állomáson liftet kellene építeni - magyarázta. A Kúria határozatában viszont világosan látszik, hogy ennek épp az ellenkezőjéről határoztak: a népszavazás eredménye egyértelmű döntési helyzet és határidő elé állítja a Fővárosi Közgyűlést – érvel a Közlekedő Tömeg.
A műszaki átadás után hetekben mérhető, hogy mikor lehet majd használatba venni a metrót - jegyezte meg Tarlós.
Nemsokára megkezdődik a Lánchíd, valamint a 2-es villamos alagútjának felújítása. Ezt azonban megelőzi majd egy kisebb felújítás a BAH-csomópontban - mondta.
A főpolgármester szólt arról is, kiderült, hogy a váralagút szerkezetileg nincs annyira rossz állapotban "mint gondolnánk". Fő problémának azt nevezte, hogy a belső burkolat elválik a faltól és az alagútban sok szennyeződés rakódott le. A szellőzőgépeket meg kell vizsgálni, lehet, hogy javításra, vagy cserére lesz szükség - tette hozzá.