Az asszony lányai számoltak be arról, hogy nagyon hosszú ideig tartott, mire az egyik segélyhívó vonalon felvették a telefont.
Hiába hívták a mentők 104-es számát és a 112-es segélyhívót múlt kedden perceken át egy sztrókos asszony lányai, több mint 10 perc telt el, mire a diszpécser felvette végre a telefont az egyik vonalon – írja a szerdai Blikk.
Az 59 éves nőhöz a háziorvos gyorsan kiérkezett, és miután megvizsgálta, közölte, hogy azonnal mentőt kell hívni. A 104-en senki sem vette fel a telefont, ezért hívták a 112-őt is, de ott sem jártak sikerrel. Felváltva hívogatták a két számot, végül a 112-őn vették fel a telefont több mint 10 perc után.
A mentő így nagyon hosszú idő után ért ki, közben a nőnek több rohama is volt, de a háziorvosnak sikerült stabilizálnia az állapotát. A kórházban megállapították, hogy az asszony sztrókot kapott. Azóta jobban van.
A cikkből nem derül ki, hogy a hívástól számítva végül mennyi idő alatt ért ki a mentő a beteghez. Azt sem jelölték meg, pontosan hol történt az eset, a cikk elején Délegyháza szerepel helyszínként.
A lap megkereste az ügyben az Országos Mentőszolgálatot, de lapzártánkig nem válaszoltak.
A rendőrségtől azt közölték: egy férfi kérte a mentőszolgálat kapcsolását, mivel a 104-es segélyhívó számot nem vették fel. A bejelentőtől átvette a telefont a háziorvos, akivel a 112-es operátora tisztázta a bejelentő nevét, a helyszínt. 10 óra 9 perc 36 másodperckor adatlapot küldött a mentők irányítócsoportjának. A hívás 50. másodpercében átadta a hívást a mentésirányítónak. Vizsgálatot nem indítottak az ügyben – tették hozzá.