Itthon Gergely Zsófia 2017. augusztus. 09. 14:51

Megszólalt az MNV: megpályáztatják, ki viszi a budaörsi repteret

Gergely Zsófia
Szerzőnk Gergely Zsófia

Kénytelen volt felmondani a Magyar Repülő Szövetséggel meglévő szerződését a vagyonkezelő, és visszavenni a budaörsi repülőtér üzemeltetését – állítja az MNV a hvg.hu által feltárt ügyben. Szerintük ugyanis a sportszövetség nem tett eleget vállalt kötelezettségeinek, ráadásul jelentős tartozásuk is van a vagyonkezelő felé. A reptér működését garantálják, először ideiglenes üzemeltetőt választanak, majd pályázatot írnak ki.

„A folyamatban lévő működtetőváltás kapcsán felelős tulajdonosként - ahogyan eddig, úgy a jövőben is - garantálja a repülőtéri, katasztrófa- és rendvédelmi és egészségügyi funkciók folyamatos fenntartását, a repülőtér szabályos és üzemszerű működését az MNV Zrt., mint a Budaörsi Repülőtér tulajdonosi joggyakorlója” – válaszolta a vagyonkezelő szerdán a hvg.hu-nak, amely elsőként számolt be arról, hogy a Magyar Repülő Szövetség helyett új működtető veheti át a budaörsi repteret.

A repülő szövetségtől kapott tájékoztatásnak ellentmondóan az MNV Zrt. azt állítja, hogy a maga a sportszervezet jelezte júliusban „több fórumon is, hogy várhatóan augusztus 31-et követően nem fogja tudni biztosítani a Budaörsi Repülőtér üzemeltetési feladatait”, és ők kezdeményezték hivatalosan is repülőtér átadását. „Az MNV Zrt. haladéktalanul intézkedett a kialakult helyzet biztonságos és minden érintett számára megnyugtató rendezése érdekében, kérve az MRSZ együttműködését a folyamat zökkenőmentes lefolytatásához” – tették hozzá.

Első lépésként az MNV „haladéktalanul megkezdte egy ideiglenes működtetési konstrukció kialakítását”, a „kiírni tervezett nyílt pályázat leendő nyertesével történő szerződéskötésig, de legfeljebb 180 napra szerződnének az ideiglenes működtetővel”.

A hosszútávú működtetés nyílt pályázaton fog eldőlni, ennek kiírása előtt viszont még egyeztetnek az érintett hatóságokkal, a helyi vállalkozásokkal, intézményekkel és az illetékes önkormányzattal is. „Az ideiglenes konstrukció véglegesítését követően soron kívül tájékoztatjuk a bérlőket, mivel társaságunknak is fontos a meglévő szerződéses partnerek megtartása és további kiszolgálása” – tették hozzá.

A vagyonkezelő állítja, az ideiglenes működtető kiválasztása „kizárólag szakmai szempontok figyelembe vételével” történik. „Legfőbb szempont, hogy a bérlő ismerje a helyi üzemeltetési sajátosságokat és a birtokbavételt követően képes legyen a folyamatos működés biztosítására” – írták.

A cikkünkben egyik lehetséges befutóként a Fly-Coop Kft.-t emlegették forrásaink, amely tavaly ősszel azzal került be a hírekbe, hogy az ő helikopterükkel utazott egy lagziba Rogán Antal és felesége, de Habony Árpád is repült már velük. A cég vezetője, Jakab Tamás év elején közös céget alapított a kormány előszeretettel foglalkoztatott biztonsági cégével, a Valtonnal. Nyilatkozott a kérdésben, majd letiltotta, hogy megjelenjen, amit elmondott.

A Fly-Coopra mindenesetre illene az MNV által említett „legfőbb szempont”, hiszen az egyik legjelentősebb cég a budaörsi repülőtéren, így nyilván ismeri a helyi viszonyokat.

A vagyonkezelő is ír arról a jogi és anyagi vitáról, ami a repülő szövetséggel fennáll. „A tulajdonos magyar állam a jövőben olyan bérlővel kíván együttműködni, aki maradéktalanul eleget tesz fizetési kötelezettségének. Emellett a korábbi években az MRSZ vállalása ellenére elmaradt állagmegóvási munkálatok elvégzését is előírjuk a leendő működtető számára” – közölték.

„Az MRSZ-nek - a repülőtér bérletére vonatkozó korábbi szerződése, valamint a jogerős bírósági döntés értelmében is - semmiféle jogos követelése társaságunkkal szemben nem lehet, ugyanakkor az MNV Zrt-nek több mint 70mFt jogerősen megítélt követelése van a szövetséggel szemben az elmaradt bérleti díjak vonatkozásában” – állítja az MNV.

Szerintük ezért is voltak „kénytelenek” felmondani a repülő szövetséggel fennálló bérleti szerződést, miután „a szövetség a szerződésben rögzített fizetési kötelezettségének hosszú ideje több felszólítás és az MNV Zrt. részéről biztosított együttműködési hajlandóság ellenére nem tett eleget”. Így a Magyar Repülő Szövetség „ellehetetlenülése nem róható fel semmiképp a magyar államnak és az MNV Zrt-nek” – tették hozzá.

Pályázaton dől el, ki irányítja a jövőben
Túry Gergely
Hirdetés