Karácsonyt megint felbosszantották a Hungaroringre repkedő helikopterek, de tenni nem tud ellenük
A főpolgármester tavaly már hadat üzent a szolgáltatóknak, amelyek helikopterei idén ugyanúgy járnak Budapest és a Magyar Nagydíj helyszíne között.
A főpolgármester tavaly már hadat üzent a szolgáltatóknak, amelyek helikopterei idén ugyanúgy járnak Budapest és a Magyar Nagydíj helyszíne között.
A baleset idején hárman tartózkodtak a gép fedélzetén.
Április elején utazott egy nyolcfős társaság élén Kövér László Rómába egy bérelt repülőgéppel.
Két év után végre megjelent az állam pályázata az értékes területre.
Jó kormányzati kapcsolatokkal rendelkező cég vette át a tönkrement Magyar Repülő Szövetségtől a budaörsi reptér üzemeltetését, kérdés, ez miért éri meg nekik a jövőben. A vitatott körülmények között megszűnt szakszövetség helyét átvevő szervezet vezetőjének is ismerősen cseng a neve, ő Tuzson Bence államtitkár testvére.
A bevétel forrása részben egy igen előnyös állami megbízás.
A cég egy évre kötött szerződést az Országos Vérellátó Szolgálattal.
Csütörtökön került új kézbe a budaörsi reptér: a vagyonkezelő visszavette az állami tulajdonú ingatlant a Magyar Repülő Szövetségtől és átadta egy olyan körnek, amely már Rogánt és Habonyt is szállította helikopteren. Az átadás nem ment zökkenőmentesen, a hvg.hu úgy tudja, jogi vitába torkollt a stafétaátadó procedúra. A repülő szövetség ugyanis nem írta alá a kiebrudalásukról szóló jegyzőkönyvet.
Több évtized után a Magyar Repülő Szövetség csütörtökön kivonul a budaörsi reptérről, az üzemeltetést pedig az a cég veszi át, amely ugyanazok tulajdonában van, mint a Rogánék helikopteres útját is intéző Fly-Coop – tudta meg a hvg.hu. Egyesek szerint bejött a papírforma azzal, hogy pályázat nélkül kerül a Habonyt is reptető családi cégcsoporthoz az ország második legnagyobb reptere. Az állami vagyonkezelő szerint viszont mindez csak átmeneti, a végleges üzemeltetésre pályázatot fognak kiírni.
Kénytelen volt felmondani a Magyar Repülő Szövetséggel meglévő szerződését a vagyonkezelő, és visszavenni a budaörsi repülőtér üzemeltetését – állítja az MNV a hvg.hu által feltárt ügyben. Szerintük ugyanis a sportszövetség nem tett eleget vállalt kötelezettségeinek, ráadásul jelentős tartozásuk is van a vagyonkezelő felé. A reptér működését garantálják, először ideiglenes üzemeltetőt választanak, majd pályázatot írnak ki.
Totálisan bizonytalanná vált a budaörsi repülőtér helyzete, miután az állami vagyonkezelő ki akarja tenni az azt üzemeltető Magyar Repülő Szövetséget – tudta meg a hvg.hu. Innen indulnak a katasztrófavédelem, a rendőrség gépei, a műtéti szervszállítások, sok bérlő cégnek pedig a megélhetése függ az ország második legnagyobb légi központjától. Máris elkezdődtek a találgatások, vajon kié lesz a működtetés joga, az esélyesek közt emlegetik a Rogán Antal és Habony Árpád elhíresült helikopterezését bonyolító céget is. A Fly-Coop vezetője erre reagált is, majd az utolsó pillanatban letiltotta nyilatkozatát.
De a kormány kedvenc biztonsági cége, a Valton sem panaszkodhat. Így közös cégüknek is fényes jövőt jósolhatunk.