Itthon hvg.hu 2017. július. 24. 12:56

BKK-vezér: Automatikusan generált e-mailre küldte el a hibabejelentését az e-bérlet hekkere

A BKK vezérigazgatója szerint a fiú rossz e-mailre küldte el az észrevételeit, és később is, mint ahogy a sajtónak, ezért nem lehet róla jóhiszeműséget feltételezni.

Ismét megszólalt a BKK online jegyvásárlási botrányáról Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója, aki a Rádió 1 Balázsék című reggeli műsorában beszélt a történtekről.

Dabóczi hangsúlyozta, hogy a BKK semmiféle jogi lépést nem tett az oldal html-kódjának egyszerű átírásával 50 forintért bérletet vásárló 18 éves fiú ellen, aki ellen viszont már elindult egy büntetőeljárás. A vezérigazgató közölte, a BKK csak igénybe vett egy szolgáltatást a T-Systemstől, ők garantálták a szolgáltatást, és ők is felügyelik azt, ezért ők tettek feljelentést.

Dabóczi elmondta, hogy bár mindenhol a sajtóban arról volt szó, hogy a fiú megkereste a BKK-t is, és jelezte nekik a hibát, ez szerinte nem teljesen így volt. Szerinte a hiba jelzése olyan volt, "mintha én önöknek szeretnék egy üzenetet elküldeni, és azt egy összegyűrt papíron bedobom a kukába, majd azt mondom, hogy hát ott van az íróasztala mellett a kuka, miért nem nézte meg?"

A BKK-vezérigazgató elmondása szerint ugyanis a fiú olyan helyre küldte a hibát jelző levelet, amiről kérték, "hogy ide ne írjon, mert a kutya nem olvassa", de ennek ellenére nem sokkal később az Index már megkereste őket a kérdéseivel. Dabóczi közölte, 

A BKK -nak esélye nem volt, hogy mielőtt az egész sajtónyilvánosságra kerül, felvegye vele a kapcsolatot.

A vezérigazgató szerint az lett volna az elvárható magatartás, hogy a fiatal elsőként a BKK-t keresi meg, és csak utána a sajtót, de eközben a levelét is rossz helyre küldte.

Ő beregisztrált ügyfélként kapott egy e-mailt egy generált e-mail-címről, aminek az alján ott van a szöveg, hogy "ez egy automatikusan generált e-mail, kérjük ne válaszoljon rá! A kérdését, észrevételét a bkk@bkk.hu e-mail-címre kérjük!" Ennek ellenére ez a nagyon fejlett IT-szakértő, mert hogy az Index így hivatkozott rá, hogy IT-szakértő, nem erre az e-mail-címre válaszolt. Ezek után a jóhiszeműséget, miszerint ő tájékoztatta a BKK-t, én nem tudom fenntartani

– fejtegette Dabóczi, aki hozzátette, míg a történet fél 5-kor már megjelent az Indexen, addig ők az első levelet – a rossz e-mail-címre – 18 óra 12 perckor kapták, amelyben szerinte a fiú nem a hibát írta le, csak arra kérdezett rá, hogy miért nem kapott választ egy korábban jelzett hibára.

A BKK-vezérigazgató továbbra sem kért bocsánatot, és azt mondta, ahhoz, hogy a T-Systems bocsánatot kért, a BKK-nak semmi köze, ők ugyanis azzal a tudattal nyitották meg az online jegyvásárlási felületet, hogy a T-Systems előtte leírta nekik egy nyilatkozatban, hogy ennek semmi akadálya nincs.

Dabóczi azt azért elismerte, hogy "ellenőrzéstechnológiai oldalon még van mit felkészülni", vagyis hogy az ellenőrök nem igazán tudnak még mit kezdeni az e-jegyekkel.

Hozzátette, ha a fiú ellen lezárul a büntetőeljárás, akkor meglátják, mit fognak lépni.

Az érintett fiú egy, az e-mailről készült screenshottal válaszolt Dabóczinak, amelyen az látszik, hogy korábban és jó e-mail címre küldte el a levelet, sőt, azt is beleírta, hogy nem akarja felhasználni a bérletet.

A beszélgetés Dabóczival a felvételen 14:50 perc körül kezdődik.

Hirdetés