Ma reggel éppen a történelemérettségi előtt háromnegyed órával füstölt el egy régi metrószerelvény a 3-as vonalon a Nyugatinál, mégis úgy tűnik, mintha egyáltalán nem lenne sürgős a BKV-nak a felújított szerelvények forgalomba állítása. Mint a Metróért Egyesülettől megtudtuk, már 5 hadra fogható új metró tartózkodik Budapesten, a legtöbb esetben mégis csak kettő fut belőlük egyszerre a vonalon.
Háromnegyed órával a mai történelemérettségi előtt adta meg megát és gyulladt ki a 3-as metró egyik régi szerelvénye a Nyugati pályaudvarnál. Emiatt a csúcsidőben a Deák tértől először Újpest-Központig, majd az Árpád hídig nem közlekedtek a szerelvények. A negyed 8-kor kezdődő pótlást követően csak 8:15-kor állt helyre a forgalom.
Bíró Endrétől, a Metróért Egyesület elnökétől megtudtuk, hogy noha már 7 felújított metrószerelvény tartózkodik Budapesten, és ebből 5 már rendelkezik minden szükséges vizsgájával is, mégis rendszerint egyszerre csak kettő közlekedik belőlük a 3-as vonalon, de a mindeddig maximálisan egyszerre közlekedő új szerelvények száma is csak 3 volt.
Tarlós István főpolgármester korábban azt mondta, minden hónapban 2 új szerelvény fog forgalomba állni, tehát már minimum 4-nek így is napi üzemben kellene lennie.
Korábban már írtunk róla, hogy a BKV nem siette el a metróvezetők képzését, ezért volt, hogy éppen személyzethiány miatt nem jártak az új járművek, már amikor éppen nem műszaki problémájuk volt. Megkérdeztük most is a BKK-t és a BKV-t, hogy mi az oka az új szerelvények garázsban pihentetésének, amint megérkezik válaszuk, frissítjük a cikket.
A BKV időközben reagált a kérdéseinkre: "2017. május hónapban már öt darab felújított metrószerelvényt tudunk forgalomba adni, melyből menetrendi igényektől függően három-négy szerelvény rendszeresen forgalomba is kerül, a forgalomba állítható szerelvények száma pedig folyamatosan nő".