Sipos Imre helyettes államtitkár szerint az OFI által kidolgozott tanmenetek nem érintik a kerettantervi óraszámokat, de a tananyag feldolgozásában nagyobb szabadságot kapnak a tanárok. A Köznevelési Kerekasztal résztvevői szerint a most bejelentett intézkedések megteremthetik a 21. századi iskola alapjait.
Augusztus közepére elkészíti az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet azokat a tanmenetjavaslatokat, amelyek még nem változtatnak a kerettantervi óraszámokon, de a tananyag feldolgozásában jóval nagyobb szabadságot biztosítanak majd - modnta Sipos Imre köznevelési helyettes államtitkár a köznevelési kerekasztal kilencedik ülése után.
Olyan sztenderdeket dolgoz ki az OFI, amelyekkel mérhető lesz, hogy a negyedik és a nyolcadik évfolyam végére hová kell eljutniuk a gyerekeknek, mondta az új tanmenetekről Sipos.
Az alsó tagozatra vonatkozó harmincperces tanóráról szóló javaslat nem jelent új csengetési rendet, a fennmaradó 15 percet játékos módon lehetne felhasználni, magyarázta az államtitkár. Ezt az új rendet szeptember 1-jétől már alkalmazhatják az iskolák.
A kerekasztal javaslatára a nyugdíjas pedagógusok továbbfoglalkoztatásának rendeleti módosítása is megkezdődött, de foglalkoznak a tanfelügyeleti rendszer és a pedagógusok előmeneteli rendszerének a megújításával is - tette hozzá a helyettes államtitkár.
Nem lesz kötelező a foci
A jövő szeptemberi béremelést az iskolaigazgatók differenciáltan oszthatják majd szét, hangzott el a kerekasztal utáni sajtótájékoztatón. Rétvári Bence, a tárca parlamenti államtitkára erről azt mondta: annak a lehetőségét teremtik meg, hogy a jobban dolgozókat nagyobb mértékben lehessen jutalmazni.
Sipos Imre cáfolta, hogy kötelező lesz a labdarúgás kerettanterv; azt mondta, hogy a lehetőségeket szeretnék színesíti, példaként hozta fel még a kézilabdát és kosárlabdát.
Alakul a 21. századi oktatás
Csépe Valéria, az MTA Közoktatási Elnöki Bizottság elnöke elmondta, a kerekasztal mostani ülésén áttekintették a Nemzeti alaptanterv koncepciójának gerincét, amelyet úgy jellemzett, hogy rugalmas, jól tervezhető, az iskola helyi igényei szerint alakítható kerettantervekből levezethető lesz.
Csépe Valéria szemléletváltást ígért, és célként jelölte meg a versenyképes oktatást és az értékalapú nevelést.
Hozzátette: az 1-4. évfolyamon stabil alapkészségeket szeretnének kialakítani, "sima óvoda-iskola átmenetet" szeretnének megteremteni.
Zalay Szabolcs, a gyermek és tanulói életutak munkacsoport képviseletében kiemelte:
a 21. századi magyar iskola alapját jelenthetik a megszületett döntések, amelyek az idő minőségi felhasználását segíthetik.
58 kicsi Klik lesz, de Lázár szerint ez nem fontos