Baán László azt mondta, a végső terv a Városligetre a parktervezési pályázatra érkezett munkákból fog összeállni, de az biztos, hogy mélygarázsokban oldják meg a parkolást.
Hozzáfűzte: valamennyi benyújtott tájépítészeti pályázat, így a győztes is jelentős zöldfelület növekedéssel számol. Ma a Városliget területének 60 százaléka zöldfelület, ez 65 százalékra nőhet a projekt megvalósításának végére.
A Garten Stúdió győztes tájépítészeti pályázata visszanyúl az eredeti, kétszáz évvel ezelőtti tervekhez, és nagyon intelligens módon fogalmazza azokat újra a mai kor igényei szerint – fogalmazott Baán László, aki kitért arra is: a szakmai zsűri valamennyi benyújtott pályaművet díjazta, mindegyikben talált a végső tervbe bevonni érdemes elemeket.
A miniszteri biztos hangsúlyozta: a Liget projekt eredményeként el fog tűnni a jelenleg napi több tízezres nagyságrendű autóforgalom a Kós Károly sétányról, valamint megszűnik a felszíni parkolás is a Városliget területén, ehelyett mélygarázsok fogadják majd a gépkocsival érkezőket. Mint megjegyezte, ma mintegy 1-2 ezer autó parkol naponta teljesen ingyen a főváros egyik legértékesebb zöldfelületén.
A minden elemében megújuló Városligetet 2019-ben vehetik birtokba a városlakók és az ide látogatók – mondta el Baán László, aki arról is beszélt: a családosok számára egy új, nagy játszóteret alakítanak ki, újraépül az eredeti tervek alapján az elsősorban gyermek- és bábszínházi előadások befogadására szánt Városligeti Színház, a Liget különböző látványosságait pedig egy elektromos buszjárat köti majd össze.