Kedden ismét taxis demonstráció béníthatja meg a főváros közlekedését, ezúttal nem a reggeli, hanem a délutáni csúcsidőszakban.
Bár Fónagy János, a fejlesztési minisztérium államtitkára hétfőn megbeszélést folytatott a tizenhat taxis szervezettel, továbbra is él a kedden délutánra tervezett fővárosi taxis forgalomlassító demonstráció. A rivális és illegális taxiszolgáltatások miatt tiltakozó taxisok kedden 13 órától találkoznak a Hősök terén, majd 14 órától több párhuzamos útvonalon indulnak el az Alkotmány utca felé.
Az egyik taxis útvonal: Dózsa György út–Thököly út–Rákóczi út–Kossuth Lajos utca–Erzsébet híd–Szent Gellért rakpart–Szabadság híd–Kiskörút–Bajcsy-Zsilinszky út–Alkotmány utca.
A másik taxis útvonal: Andrássy út–József Attila utca–Széchenyi István tér–Lánchíd–Fő utca–Bem rakpart–Margit híd–Szent István körút–Bajcsy-Zsilinszky út–Alkotmány utca.
A Lánchíd és az Erzsébet híd tehát ebben az időszakban nem javasolt útvonal
A taxis demonstráció egyik szervezője, Gottlieb Géza a hvg.hu-nak azt mondta, hogy nem elégedettek azzal, amit a kormány az illegális fuvarozókkal szemben tesz. Ő ide sorolja az Ubert, de minden más illegális taxist is, akik szerinte azért érzik nyeregben magukat, mert látják, hogy a kormány tehetetlen az Uberrel szemben is.
Fónagy János a mai megbeszélésen beszámolt a kormány új törvényjavaslatáról, amely az eddigieknél is komolyabban büntetné az Uber-sofőröket, eszerint a személyszállítási szolgáltatás engedély nélküli végzése esetén a sofőrt 9 hibaponttal, majd ismételt szabályszegés esetén újabb 9 hibaponttal büntetik, az így összegyűlt 18 hibapontnál a vezetői jogosítványt hat hónapra visszavonják. A járművet első alkalommal fél évre, ismételt szabályszegés esetén pedig három évre kivonhatják a forgalomból, és a diszpécserszolgálat akkor is büntethető lesz, ha neki ugyan van engedélye a tevékenységre, de annak nincs, aki számára a szolgáltatást ellátja. Sőt, az illegális szolgáltatást végző honlapot is blokkolhatják a szakhatóságok 365 napra akár.
Gottlieb szerint ez puszta időhúzás, amellyel újabb hónapokra tolja ki a kormány a probléma rendezését. Felidézte, hogy a 2013-as taxis rendelet megszületésekor (ekkor lettek sárgák a taxik, fix tarifával) azonnal egy százfős BKK-ellenőri különítmény szállt rá a taxisok ellenőrzésére, tehát ugyanezt meg lehetne szerinte most is tenni az Uberrel szemben. És szerinte a jelenlegi szabályozás is éppen megfelelő lenne arra, hogy az Uber-taxizást szankcionálják.