Magyarország egyik legmagasabb daruját állítják fel a huszonöt emeletes pécsi magasház bontásához. Hétfőn kezdődött az összeszerelés. Ha végeztek, szigorú teherpróbák következnek, csak utána engedik használni a szerkezetet – derül ki a hétfői Dunántúli Naplóból.
A toronydaru elemeinek összeszerelését egy 8 tengelyes, 104 méter emelési magasságú, 500 tonnás autódaru végzi, amely a toronydarunál és az épületnél is magasabb. Az alkatrészeket nyerges kamionokkal viszik a régóta üresen álló házhoz.
Ha kész a toronydaru, a szerelést végző autódarut elbontják, és elviszik a területről. A toronydarunak 97,5 m-es törzse, 87 m-es horogmagassága és 40 méter hosszú gémje lesz, ha összeszerelték. A gém végén legfeljebb öttonnás terhet lehet majd szállítani. Ezzel viszik majd fel a védőpalánk elemeit az épület felső szintjére, illetve hozzák le onnan a lebontott épületszerkezeti elemeket. Emellett gépek mozgatásához is használják majd.
A darut csak azután lehet használni, ha megfelelt a legszigorúbb szabályok szerinti teherpróbákon. A védőpalánkokat a tervek szerint március közepéig helyezik fel. A tényleg bontás ezután indulhat – olvasható a cikkben.
A szellemház mellett lévő egykori üvegvisszaváltó épületét már lebontották. Magából a toronyházból is kiszedték korábban a nyílászárókat. Ha tartani tudják az ütemtervet, őszre elvileg eltűnhet az évtizedek óta lakatlan magasház.