2016. február. 26. 15:39 hvg.hu Utolsó frissítés: 2016. február. 26. 16:23 Itthon

Egy szabolcsi balos politikus az Országos Roma Önkormányzat új elnöke

Az Országos Roma Önkormányzat megválasztotta a szervezet új elnökét a pénteki rendkívüli közgyűlésén. Balogh Jánost egyedüli jelöltként Farkas Flórián, a Lungo Drom elnöke, miniszterelnöki biztos javaslatára választott meg a Lungo Drom-os többségű szervezet elnöknek.

Hegedüs István, az ORÖ elnöke február közepén mondott le. Február 16-án azt nyilatkozta: körülbelül fél éve megszületett már benne az elhatározás, hogy a botrányok miatt nem szeretné az elnöki feladatokat ellátni, de képviselőtársai eddig mindig erőt adtak ahhoz, hogy folytassa a munkát.

Közjegyző előtt aláírta a lemondó nyilatkozatát, így aznaptól nem ő volt már az ORÖ elnöke, a feladatait ideiglenesen Lakatos István (Lungo Drom) elnökhelyettes látta el.

Pénteken Balogh Jánost, az MCF szervezet elnökét választotta elnöknek a lemondott Hegedüs István helyére az Országos Roma Önkormányzat közgyűlése pénteken, az Albertirsán tartott rendkívüli testületi ülésen.

A jelen lévő képviselők 42 igen és 1 nem szavazattal választották meg vezetőjüknek a baloldali kötődésű szervezet Szabolcs megyei képviselőjét – tájékoztatták a RomNetet a képviselők.

Korábbi hírek szerint már 36 ügyben folyik vizsgálat az Országos Roma Önkormányzat (ORÖ) Híd a munka világába projektjével kapcsolatban. Már egy éve felmerült a korrupciógyanú, a programnak a romák munkába állását kellett volna segítenie ugyanis, de elsősorban irodavásárlásra, autóbérlésre, szakértőkre és tanulmányokra, illetve alkalmazotti bérekre költötték az unióból érkező milliárdokat.

A projekt eredeti céljából gyakorlatilag semmi sem valósult meg, a pénzköltést az Európai Csalás Elleni Hivatal is vizsgálni kezdte.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.