Nem tudott megegyezni a Lidl azzal a vásárlójával, aki még tavaly októberben - a bevásárlókocsit tolva - elesett egy felgyűrődött szőnyegben, és azóta is csak bottal tud járni. A cég szerint a nő túl magas összeget követel.
–A Bors egy olyan nő esetéről számol be, aki még tavaly októberben elesett egy felgyűrődött fémszőnyegben az egyik budapesti Lidl üzletben. A 60 éves Éva azért esett el, mert a bevásárlókocsit tolta épp maga előtt és nem vette észre a fémszőnyeget.
Az esés után egy pillanatra az eszméletét is elvesztette, a kórházba szállítás után kiderült: eltörte a sípcsontját és a bokáját is, a lábszárába egy harminccentis fémrudat ültettek be. A bokáján – elmondása szerint – nem lehetett segíteni, így a mai napig bottal jár.
A nő kárigénnyel lépett fel a Lidllel szemben: 14 millió forintot követelt, ebből 1,4 millió a felépülési időre, 6 millió forint nem vagyoni kárigény, vagyis sérelmi díj, a többi havi 60 ezres életjáradék, amit egy összegben kértek.
A cég 4 millió forintot ajánlott, mely jogelismerésnek nem minősül, és kizárólagosan egyezségkötés esetére vállalták megfizetni. Ekkor Éváék 9,5 millióra csökkentették igényüket, ám a Lidl további egyeztetéstől elzárkózott, a peres utat javasolták.
A cég a Borssal közölte: valamennyi balesetet kivizsgálnak, és a jogos kárigényeket megtérítik, ebben az esetben is így jártak el, ám a károsult jogi képviselője "túlzottan magas kártérítési igényt jelölt meg", ezért a felek nem tudtak békés úton megállapodni. Az ügyet biztosítási szakértővel is megvizsgáltatták, aki – a Lidl által ajánlott – 4 millió forint kártérítést tartotta reálisnak.