A javaslataikat lesöpörték, majd kiküldték őket a lényegi megbeszélés előtt – a fizetős M0-s miatt a nagyobb átmenő forgalmat, szennyezettebb levegőt és növekvő zajszintet reklamáló ellenzéki polgármestereket Tarlós István csúnyán megalázta a tegnapi egyeztetésen.
"A kerületi polgármesterekkel egyeztetett Tarlós István", írtuk tegnap, amikor arról számoltunk be, hogy útdíj-ügyben a főváros fél-egyéves türelmi időt ad az intézkedésnek, illetve hogy a Megyeri híd kikerül a fizetős szakaszból. Ám az egyeztetés kifejezés erős túlzásnak tűnik Gajda Péter, Kispest szocialista polgármesterének beszámolója alapján. Szerinte a kormánypárti polgármesterek ötöltek-hatoltak, kerülgették a probléma lényegét, pedig minden előzetes hatástanulmány nélkül is egyértelmű minden érintettnek Gyáltól Zuglón át Budaörsig, hogy az intézkedés növeli az átmenő forgalmat (Pécel polgármestere 4 km-es sort és kétórás Pécel-Rákoskeresztúr utat tapasztalt az ónos esők idején a városra szakadó forgalom következtében).
Gajda azt javasolta, hogy a polgármesterek mondjanak nemet a tervezetre, de a kormánypárti többség nem támogatta a kispesti városvezetőt. Mint ahogy Tarlós István azt sem támogatta, hogy ne egy informális gyűlés, hanem a Közgyűlés alakítson véleményt, amely fajsúlyosabbá tenné a főváros véleményét – mégpedig azért nem, mert nem akar a főváros "politikai cirkuszt", ahogy Tarlós fogalmazott.
A végül elfogadott javaslatatot (a fél év-tíz hónapos türelmi időt) is úgy tárgyalták, hogy lényegében kiküldték az ellenzékieket, és csak a kormánypártiak tartottak egy kupaktanácsot, ami egy eleve informális egyeztetés esetében is érdekes eljárás. A tanácskozásról Gajda annyit tudott meg, hogy néhány kormánypárti kerületi polgármester zúgolódott, mert nem egyeztetett velük senki előzetesen.
Az útdíj javaslatát szinte egyértelmű tiltakozáshullám fogadta, Budaörs, Újpest, az agglomerációs városok és falvak vezetése mind kikelt magából vérmérséklete és pártállása szerint. Tegnap az Országgyűlés elé terjesztettek egy javaslatot, hogy a parlamenti képviselőknek ne kelljen útdíjat fizetniük, illetve az országgyűlési üzemanyagkáryájuk terhére fizethessék, de erről végül nem szavaznak ma a parlamentben.