2014. augusztus. 10. 21:27 MTI Utolsó frissítés: 2014. augusztus. 10. 20:44 Itthon

Ferdén tolatós parkolás és kétirányú kerékpáros behajtás lesz tíz újabb belvárosi utcában

A Budapesti Közlekedési Központ novemberig újabb tíz utcában, illetve utcaszakaszon kívánja bevezetni a ferdén tolatva parkolási módot a fővárosban, a kétirányú kerékpáros behajtás kijelölésével egyidejűleg.

A változás a Jókai utcát, a Podmaniczky utca Bajcsy-Zsilinszky utca-Teréz körút közötti szakaszát, a Vörösmarty utca Podmaniczky utca - Király utca közötti szakaszát, a Rippl-Rónai utcát, a Benczúr utcát, a Király utca Teréz körút - Akácfa utca közötti szakaszát, a Péterffy Sándor utca Rottenbiller utca - Cserhát utca közötti szakaszát, valamint a Murányi utca, az Alsó erdősor utca, valamint a Huszár utca egy-egy szakaszát érinti.

Emlékeztettek arra, hogy a ferdén tolatva parkolást a kétirányú kerékpározásra megnyitott egyirányú utcákban alkalmazzák, mert ez - a tapasztalatok szerint - nagyobb biztonságot jelent a közlekedők számára. A gépjárművezetők induláskor helyzetükből adódóan mindkét irányban belátják azt az útszakaszt, ahova kihajtani készülnek, így a kerékpárral közlekedőket is jobban észreveszik.

A tolatva parkolásról az eddig érkezett, mind a kerékpárosok, mind az autósok véleményét tükröző visszajelzések pozitívak, és ezek a rendszer bevezetése mellett szólnak - közölték. A BKK tájékoztatása szerint folytatják a belváros komplex kerékpárosbarát fejlesztését, amelynek célja, hogy a kerékpározás, az autós forgalom és a parkolás egyaránt biztonságosabb legyen.

A fejlesztés kilenc kerületre, összesen 30 fő- és gyűjtőútszakaszra terjed ki, ezen belül 11,5 kilométer kerékpársávot, 13 kilométer kerékpáros nyommal megjelölt útszakaszt érint, továbbá 64 egyirányú utca megnyitását és 1600 férőhelynyi kerékpártámaszt kihelyezését jelenti.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.