Borókainak van jobb ötlete a reklámadó helyett
A reklámadó rossz eszköz a bajok reparálására – írja Borókai Gábor, a Heti Válasz főszerkesztője a lap csütörtöki számában, szerinte a mások által előállított tartalomból hasznot húzókat kellene megadóztatni.
A Heti Válasz főszerkesztője szerint a kizárólag költségvetési bevételre gyúró reklámadó rossz eszköz a bajok reparálására. Borókai Gábor szokásos főszerkesztői jegyzetének ez a zárómondata.
Borókai egyébként a Buzzfeed példáját említve arról ír, hogy a médiaiparban mind kevésbé kifizetődő a tartalom előállítása, ellenben a jól terített lopott holmival elképesztő pénzek halmozhatók fel.
A jogszabályalkotónak ugyancsak lenne itt teendője – írja, "mondjuk a hasznot húzók megadóztatásával és a tartalomszolgáltatás támogatásával".
A kormánypárti lapot vezető Borókai lényegében a legújabb kormányzati elképzelést adja vissza, L. Simon László, a Fidesz kultúrpolitikusa kedden beszélt arról, hogy a hétfőn benyújtott reklámadó-tervezet mellett a közösségi oldalakat is bevonnák az adózói körbe. A Facebookot és a Google-t említve azt mondta, hogy ezek a cégek idehaza jelentős reklámbevételt szereznek, mégsem fizetnek utána áfát és társasági nyereségadót. Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár pedig szerdán arról beszélt, hogy a közösségi oldalak adóztatása nehéz jogalkotói feladat, amellyel több uniós állam is küzd, és Magyarország az EU irányelveinek megfelelően jár majd el a kérdésben.
A reklámadó elleni, csütörtök estére tervezett tiltakozáshoz egyébként több médium – köztük a HVG és a hvg.hu – is csatlakozott.