Feleannyi utas használja a négyes metrót, mint amennyire tervezték, a BKK is elismeri, hogy ennél többet vártak. Ha 2020-ig nem duplázódik meg az utasok száma, bajba kerülhetünk az EU előtt.
Két hónapja adták át a 4-es metrót, amit a megnyitás utáni 2-3 napban 2-300 ezren használtak, ám az az utáni 2-3 hétben bő százezerre stabilizálódott az utasok száma – derül ki a Hír24 Híradójának riportjából.
A 424,5 milliárdból elkészült metróvonalon a forgalom a VEKE elnöke, Dorner Lajos szerint egy "erős villamosvonal nagyságú" és ennél több nem is várható, mert "fizikailag nem nagyon van több ember" ezen a vonalon.
Dorner azt is elmondta: a 4-es metró üzemeltetése többe kerül, mint a másik két metró együttvéve, ami "nem igazán a fenntarthatóság irányába mutat".
Somodi László, a BKK vezérhelyettese elismerte, hogy több utasra méretezett a vonal és többet is várnak tőle a jelenleginél. Az üzemeltetés 6-7 milliárd forintba kerül évente, egymilliárdot spórolnak vele a felszíni közlekedésen, így évente 5-6 millliárd a pluszköltség a vonallal.
A 2-es metrót egyébként naponta 350 ezren, a 3-ast félmillióan használják. A riport szerint az Európai Unió előtt is bajba kerülhetünk, ha 2020-ig nem duplázódik meg a forgalom, ugyanis ezt ígértük meg a támogatásért cserébe.